Imatge promocional de la presentació de l'enquesta de les empreses més potents del món. (Foto: Reputation Institute)
Empresa

Quina és l'empresa més potent del món?

Per tercer any consecutiu la primera plaça és per a una marca que supera Lego, Google i Canon

Malgrat totes les campanyes publicitàries del món, per més creatives i imaginatives que siguin, una reputació, una veritable notorietat a escala global, no es pot comprar. Això és el que queda patent amb una nova edició del baròmetre Global RepTrak 100 a càrrec del Reputation Institute de Boston que situa la firma rellotgera Rolex per davant de noms com Lego i Google. La gran diferència: Lego és una coneguda marca de joguines de consum, Google és omnipresent en telèfons intel·ligents i ordinadors, mentre que Rolex és i continua sent una marca de luxe. No obstant això, amb una puntuació de 79,3, es classifica per davant de tots els altres: Canon, Walt Disney, Sony, Adidas, Bosch, BMW i Microsoft.

Amb 4.000 milions d'euros en vendes i models que molts somien amb posar-se al canyell, la fàbrica de Ginebra gestionada per la Fundació Hans Wilsdorf encara reina sobre el luxe mundial. Però també en patrocini esportiu, tennis, golf, patrocini cultural i empresarial, amb els seus programes Mentor i Protégé i els seus Premis Rolex. "La seva innovació contínua, la seva exploració perpètua i l'excel·lència sostenible són la base de la nostra empresa", explica en un comunicat Virginia Chevailler, responsable de Relacions Públiques de Rolex. "Ens complau estar liderant aquest Global RepTrak 100 per tercera vegada consecutiva. És un reconeixement al nostre desig d'inspirar les generacions futures a través dels nostres productes com a associacions filantròpiques, ambientals i esportives". Els seus rellotges són també una excel·lent inversió a la vista del preu que alguns objectes de col·lecció tenen a les subhastes. Un rellotge de polsera Rolex que va ser de l’actor Paul Newman va assolir el preu rècord de 15,3 milions d’euros, en una subhasta a Nova York. El rellotge, un Rolex Cosmograph Daytona del 1968, va ser un obsequi de la seva dona Joanne Woodward amb motiu del rodatge de la pel·lícula '500 millas', sobre la famosa cursa de cotxes a Indianapolis, que tots dos van protagonitzar el 1969. Newman, que va morir el 2008 als 83 anys, va tenir el rellotge durant 15 anys.

Per confeccionar la relació de les 100 marques més reconegudes, Reputation Institute es basa en 230.000 opinions individuals recollides durant els dos primers mesos d'aquest any.

Els Top 10 del Global RepTrak 100

1. Rolex

2. Lego Group

3. Google

4. Canon

5. The Walt Disney Company

6. Sony

7. Adidas

8. Robert Bosch

9. BMW Group

10. Microsoft