Dissabte 27 d'abril de 2024
|
06:47 H
Milind Pant, president de Pizza Hut, i Pablo Juantegui, de Telepizza, es donen la mà després de signar l'acord.
Milind Pant, president de Pizza Hut, i Pablo Juantegui, de Telepizza, es donen la mà després de signar l'acord. (Foto: Telepizza)
Empresa

Telepizza administrarà la cadena de subministrament de Pizza Hut a Andorra

Andorra la Vella

Telepizza ha comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors d'Espanya (CNMV) una aliança estratègica amb el líder mundial del sector de les pizzes, la nord-americana Pizza Hut. Segons l'acord, Telepizza passarà a supervisar totes les franquícies de Pizza Hut a Amèrica Llatina (sense Brasil) i el Carib, un total de 950 restaurants amb 525 milions d'euros de vendes. A més, la xarxa de Telepizza en aquesta àrea passarà a funcionar sota la marca Pizza Hut. A Espanya i Portugal, mentre, Telepizza operarà els restaurants de Pizza Hut i supervisarà als franquiciats. Com a part del pacte, Telepizza també administrarà la cadena de subministrament de Pizza Hut a Amèrica Llatina (excloent Brasil), el Carib, Espanya, Andorra, Portugal i Suïssa i es convertirà en un proveïdor autoritzat dels establiments de Pizza Hut.

Amb aquest acord Telepizza porta fins a més de 2.500 la seva xarxa de restaurants, amb una facturació de 1.100 milions d'euros anuals, comptant els restaurants que supervisarà. A més, com a part de l'aliança Telepizza obrirà 250 restaurants en els pròxims tres anys, 1.300 establiments en els propers 10 anys i 2.550 en els pròxims 20. La gran majoria seran restaurants de Pizza Hut, incloses totes les obertures a Amèrica Llatina i el Carib.

Amb l'operació Telepizza serà líder en la supervisió de franquiciats de cadenes de pizzeries, a més de guanyar mercat (fins a 500 milions de persones). L'empresa espanyola ha recalcat que l'operació no té impacte en el deute, en la política de dividends o en la relació amb els franquiciats. Manté, a més, l'objectiu d'assolir un Ebitda de 100 milions d'euros en 2021. Ebitda és l'acrònim d''Earnings before interest, taxes, depreciation and amortization' (Beneficis abans d'interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions). És una mesura del benefici que pretén calibrar la rendibilitat econòmica d'una empresa a fi de posar en relleu el benefici generat per l'activitat purament operativa d'aquesta.

Les sinergies de l'operació es calculen entre 10 i 15 milions d'euros el 2021, a mesura que s'incorporen noves obertures a l'acord. La previsió és arribar vendes de 1.500 milions per a aquest any, amb una inversió de 40 milions anuals. L'acord es preveu operatiu per al quart trimestre d'aquest any, si les autoritats de competència donen el seu vistiplau.

"Les aspiracions i capacitats de Grup Telepizza i Pizza Hut són complementàries, i confiem que aquest acord generarà un valor significatiu per als nostres clients, empleats, franquiciats i accionistes, ja que representa una plataforma ideal per a futures oportunitats de creixement", assegura en un comunicat Pablo Juantegui, president executiu i CEO de Telepizza. L'accionista majoritari de Telepizza és el fons KKR, amb el 20%. Pizza Hut, per la seva banda, és propietat de Yum! Brands, propietària també de KFC i Tac Bell.

Notícies relacionades