Una botiga de la marca Burberry. (Foto: Burberry)
Empresa

Burberry crema els productes que no ven per protegir la seva marca

Els articles estan valorats en uns 32 milions d’euros

La firma de luxe britànica Burberry va destruir en l'últim any tots els seus productes que no van ser venuts -roba, accessoris i perfums- per tal de protegir la seva marca, segons es desprèn del seu informe anual.

Amb l'objectiu d'impedir que els seus dissenys siguin robats o venuts a un preu inferior al que correspon, Burberry va decidir destruir tots aquells productes sobrants, valorats en uns 28,6 milions de lliures (32 milions d'euros). Segons la firma, l'energia que es genera d'aquesta incineració és emmagatzemada, de manera que el procés no contamina.

Burberry va reconèixer, però, que l'any passat el volum de productes destruïts va ser superior a l'habitual, ja que van haver de desfer-se d'una gran quantitat de perfums després d'haver signat un nou acord amb la marca nord-americana Coty.

Per aquest motiu, la firma britànica es va veure obligada a eliminar creacions –majoritàriament fragàncies– que tenien un valor total de 10 milions de lliures (11.190.000 d'euros).

"Burberry és molt acurada en tractar de minimitzar la quantitat d'existències sobrants que produïm. En els casos en què és necessari desfer-se dels productes, ho fem de manera responsable i buscant sempre la forma de reduir i revaluar els nostres residus", va assegurar un portaveu de la companyia.

En els últims anys, la firma ha augmentat els seus esforços per posicionar-se com una de les principals marques del mercat del luxe, tractant de recuperar l'exclusivitat que el caracteritza, el que significa que ha d'evitar còpies i imitacions.

D'acord amb les últimes dades disponibles, la firma va anunciar aquest any un augment del 5% en els seus beneficis, que van arribar als 413 milions de lliures (462 milions d'euros).