Inauguració de l'oficina d'everis a Andorra. (Foto: SFG)
Sector financer

Everis incrementa la seva facturació un 14% fins els 1.173 milions d'euros

La seu de l'empresa a Andorra es va inaugurar ara fa un any

Everis ha arribat als 1.173 milions d'euros de facturació en el seu últim exercici fiscal (l'1 d'abril de 2017 al 31 de març de 2018), fet que suposa un creixement del 14%. La companyia va obtenir també un Ebitda de 92 milions d'euros. Són els beneficis abans d'interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions i és una mesura del benefici que pretén mesurar la rendibilitat econòmica d'una empresa a fi de posar en relleu el benefici generat per l'activitat purament operativa.

El creixement del negoci d’Everis respon a la capacitat per donar resposta als projectes de transformació digital dels clients, gràcies a l'evolució de la consultora en el desenvolupament de nous productes i la creació d'aliances amb l'ecosistema innovador. En aquesta línia, la companyia va inaugurar aquest any el seu 'Living Lab', un espai dissenyat per impulsar la innovació a través de la co-creació amb empleats, clients, 'partners' tecnològics, emprenedors i institucions acadèmiques.

Així mateix, l'increment de les xifres de negoci se sustenta principalment en el talent. La consultora ha incorporat durant l'exercici fiscal 2017, 3.000 nous professionals i en l'actualitat compta amb més de 21.000 a tot el món. La companyia, per tant, segueix ferm en el seu compromís amb la generació d'ocupació qualificada i estable, i amb la formació dels professionals. En concret, Everis ha invertit, a través de la seva universitat corporativa, dotze milions d'euros en la formació interna dels seus professionals.

L'anàlisi dels resultats per sectors reflecteix també la profunda especialització per negocis de la consultora. En aquest sentit, l'àrea de banca representa el 33% de la facturació, seguida de sector públic i sanitat (18%), indústria (16%), telecomunicacions (15%), companyies de serveis públics (10%) i assegurances (8%).

Per tipus de serveis, la companyia consolida la seva aposta pels projectes d'estratègia i transformació digital, el que ja suposa el 30% dels ingressos, serveis de consultoria de tecnologies de la informació (25%) i els grans contractes d''outsourcing' i BPO, que representen el 45%.

El mercat europeu continua sent el principal motor del creixement de la consultora. En aquest últim exercici fiscal va aconseguir una facturació superior als 850 milions d'euros, el que representa un augment del 22% davant l'any anterior. Espanya es manté com el mercat amb un major volum d'ingressos, amb un increment del 10% per superar els 600 milions d'euros, basat en el desenvolupament de processos de transformació de negoci per a clients mitjançant solucions i tecnologies digitals generades a través de la xarxa de centres d'excel·lència i innovació de la consultora al país.

L'evolució de la resta de països europeus també ha estat molt positiva i reforça la presència del grup Everis a Europa. Benelux va tancar l'exercici amb 73 milions d'euros (un 40% més) gràcies a l'augment de projectes desenvolupats per a les principals institucions europees. El Regne Unit, per la seva banda, va créixer un 53% fins als 54 milions d'euros –48M lliures esterlines–. En el cas d'Itàlia, la facturació va superar els 58 milions d'euros, fet que suposa un increment del 24%, mentre que Portugal va arribar fins als 26 milions d'euros (16%).

A Andorra, Everis es va implantar ara fa un any. El nou centre de treball va néixer per impulsar la transformació tecnològica de les companyies locals i per això compta amb 30 empleats. La seva implantació al país va comptar amb l'acompanyament de l'agència de desenvolupament i promoció econòmica d'Andorra (Actua).

La inauguració, que va tenir lloc a la nova seu localitzada en el centre de negocis d'Andbank, va comptat amb la participació del cap de Govern, Toni Martí; del CEO d'Everis a Europa, Fritz Hoderlein, i del director de l'oficina d'Andorra d'Everis, José Enrique Boigues.

Fritz Hoderlein va subratllar que "per a Everis, l'obertura d'aquesta oficina suposa donar un pas més en la nostra presència a Andorra on hem estat fent projectes durant els últims quinze anys” i ha destacat que “al Principat hi ha un ampli nombre de companyies que necessiten un soci que els acompanyi en el seu procés de transformació digital i a Everis treballem per estar a prop dels nostres clients i oferir-los les millors solucions de negoci".

El mercat americà

Al mercat americà Everis va tancar l'exercici fiscal amb uns ingressos superiors als 315 milions d'euros. Aquests resultats reflecteixen l'aposta d'Everis pel coneixement i el talent local en totes les geografies on la consultora està present: l'Argentina, el Brasil, Xile, Colòmbia, Mèxic, el Perú i els Estats Units.

Per països, Xile i l'Argentina són els mercats que presenten major creixement a la regió amb uns ingressos de 70 i 15 milions d'euros, respectivament. El Brasil, per la seva banda, es manté com el país amb més volum, amb un total de 79 milions d'euros, mentre que el Perú va augmentar la seva facturació un 22% fins als 60 milions d'euros.