Seu central d’Andbank Espanya. (Foto: Andbank Espanya)
Sector financer

Andbank Espanya creix un 6% en volum de negoci durant el primer semestre

La xifra gestionada per l’entitat ha augmentat en 525 milions d’euros

Andbank Espanya va tancar el primer semestre del 2018 amb 9.357.000 d'euros de volum de negoci, des dels 8.832 amb què va acabar 2017, el que representa un creixement del 6% respecte al tancament del semestre anterior. D'aquesta manera, la xifra de negoci gestionada per l'entitat ha augmentat en 525 milions durant els sis primers mesos de 2018, dels quals 363 són de captació neta i 162 corresponen a la revaloració de les carteres dels clients. Aquests resultats reflecteixen el compromís amb els clients i la consolidació del  model de banca privada.

A Andbank Espanya, especialitzada en gestió de patrimonis, han enfortit la xarxa de banquers privats a Espanya amb la incorporació d’onze nous professionals, reforçant el seu compromís amb el mercat espanyol. Gràcies a aquestes incorporacions, Andbank Espanya compta actualment amb un equip de 106 banquers privats.

Pel que fa a l'estructura de capital, al tancament del primer semestre de l'any la ràtio de solvència CET1 se situava en el 41,50%, un dels millors de la indústria, i la ràtio de liquiditat (LCR) en el 212%. Tots dos indicadors es troben molt per sobre de la mitjana del sector a Espanya i superen àmpliament el mínim legal exigit per les autoritats (el 10% per la solvència i el 80% per la liquiditat).

Carlos Aso, conseller delegat d'Andbank Espanya, ha comentat: "Seguim creixent a un ritme anual de doble dígit gràcies a la nostra àmplia oferta de producte, alt nivell de servei i de la incorporació de banquers privats de primer nivell".

Andbank Espanya va anunciar recentment l'adquisició d'una participació majoritària de Merchbanc, gestora espanyola amb 450 milions d'euros en actius sota gestió, fet que suposa un increment addicional del 5% en el volum de negoci. L'operació, que està pendent d'aprovació per part de les autoritats, permetrà incorporar l'expertesa i estil de gestió d'una firma referent en el mercat, com així ho demostra el ‘track’ rècord dels seus productes i la seva sòlida trajectòria. Es mantindrà la independència que caracteritza la proposta de valor de les dues firmes.