El president de la comissió Marca Andorra i Comunicació, Pere Augé; el president de la CEA, Xavier Altimir, i el vicepresident, Gerard Cadena, escolten les explicaciones del ministre Jordi Cinca sobre el conveni per a la Marca Andorra. (Foto: B. N.)
Innovació

El Govern subvencionarà el 50% dels treballs per al projecte Marca Andorra

Se signarà un conveni de col·laboració amb la Confederació Empresarial Andorrana

El consell de ministres ha aprovat la signatura d’un conveni de col·laboració amb la Confederació Empresarial Andorrana (CEA) per al desenvolupament del projecte Marca Andorra. D'aquesta manera, el Govern subvencionarà el 50% dels treballs, cosa que suposarà una aportació d'uns 100.000 euros. El projecte Marca Andorra té per objectiu produir un impacte positiu en el reforçament de la imatge i de la visibilitat internacional d’Andorra, i alhora facilitar l’atracció d’inversió estrangera i de turisme, la captació de talent, l’augment de les exportacions i el reconeixement de la reputació general del país.

El conveni inclou la creació d’un comitè de pilotatge format per representants de la Confederació Empresarial Andorrana, de la Comissió Marca Andorra, del ministeri d’Economia, i de les societats Andorra Desenvolupament i Inversió, i Andorra Turisme. El projecte Marca Andorra té el seu origen en l’estudi realitzat per la comissió Marca Andorra creada per la Confederació Empresarial Andorrana. El resultat de l’enquesta (1.200 consultes) va ser presentat a diferents institucions i entitats públiques i privades del Principat que van coincidir, al novembre 2017, iniciar els treballs conjunts amb la Taula Marca Andorra, que actualment ha desembocat en el projecte Marca Andorra.

La seva presentació en societat es va fer el mes de maig a Escaldes-Engordany amb una conferència a càrrec de Gonzalo Vilar, de l'empresa Bloom Consulting, que s'ocupa d'establir un mecanisme de treball que posi en valor les virtuts del segell i el situi en el context internacional. Vilar va explicar que hi ha tres fases: la de diagnosi, la d'estratègia i posicionament, i la de planificació. La primera fase va començar el mes de juliol i acabarà el setembre. Segons Vilar, en cinc mesos es pot tancar un procediment que farà molta incidència en l'emoció. "El més important és entendre que quan parlem de 'branding', parlem d'emocions. Quan diem Andorra cal copsar quina és l'emoció, el sentiment que ens ve al cap. Això és marca país".