Un moment de la formació a la Comella, aquest dijous. (Foto: SFG)
Sector públic

Presos de la Comella es formen en atenció telefònica al client

El centre penitenciari de la Comella ha posat en marxa una formació ocupacional d'atenció al client i d'atenció telefònica, a la qual s'hi han inscrit 26 presos (dones, homes preventius i homes penats), dividits en tres grups. És una formació que té una durada de tres hores impartida en dues sessions, i que es desenvolupa en quatre jornades fins el 4 d'octubre. La finalitat és la reinserció sociolaboral de les persones privades de llibertat de la Comella, alhora que els proporciona coneixements bàsics per desenvolupar feines i oficis.

Durant la formació se'ls ajuda a desenvolupar habilitats personals d'atenció telefònica emmarcades en l'atenció al client; dotar d'eines comunicatives per a una bona atenció personal i telefònica; aprendre a afrontar situacions difícils com l'actitud crítica i la queixa; conèixer la comunicació verbal, la capacitat d'escoltar, l'empatia i l'assertivitat; i aprendre noves maneres de comunicar-se i relacionar-se amb els altres.

L'acció està emmarcada en el conveni de col·laboració entre el ministeri d'Afers Socials, Justícia i Interior i Andorra Telecom, signat el mes de juny. Un conveni que fomenta accions en l'àmbit de les comunicacions, la inserció social i la formació de persones. Aquesta formació ocupacional anirà acreditada per un certificat d'assistència i aprofitament per part d'Andorra Telecom.