Opinió

Com potenciar les vendes de la teva empresa?

Les cinc tècniques senzilles que pots posar en marxa

Una de les principals preocupacions d'un empresari és com augmentar les vendes del seu negoci. Hi ha diferents estratègies per fer que augmenti el volum de les vendes que depenen, en uns casos, de molt pressupost i, en altres, d'una mica de creativitat.

En aquest article expliquem algunes estratègies molt útils per dinamitzar i augmentar les vendes en el teu negoci sense que hagis d'invertir molts diners. Com tot, no hi ha una fórmula màgica. Però convé recordar i posar en pràctica aquestes cinc tècniques de màrqueting que t'ajudaran a potenciar les vendes de la teva empresa.

Potenciar les vendes inclou afegir valor a la teva empresa de cara al consumidor. Si estàs en una situació crítica, no tinguis pressa ja que hauràs de realitzar aquestes operacions en el moment i amb les condicions adequades. Vegem aquestes cinc senzilles tècniques que pots posar en marxa des d'ara:

Cinc claus per potenciar les vendes

1. Sí, fes vida a les xarxes socials

És possible que l'hagis escoltat moltes vegades, fins i tot que t'hagis aventurat a crear perfils d'empresa a les xarxes socials, però desconfies del seu impacte. L'important és fer servir aquests canals per interactuar directament amb els teus clients.

Probablement t'hagin assegurat l'èxit tenint un canal de YouTube; però la veritat és que la presència no assegura res. Centra't només en aquell o aquells mitjans als que realment puguis dedicar atenció personalitzada i continguts de qualitat.

2. Automatitza les teves activitats de màrqueting

Valora l'ús d'eines que et permeten automatitzar tasques rutinàries de màrqueting. Tingues en compte el temps que li pots dedicar a realitzar tasques repetitives, podent dedicar bona part de l'esforç del teu equip en activitats de més valor que incideixen directament en la relació amb els teus clients.

3. No deixis de banda els premis

Els programes de recompensa, retribució econòmica o en productes, fins i tot el reconeixement a la participació, són bones maneres d'aportar a la relació de confiança i fidelització dels clients. Investiga el que fa la competència per recompensar als seus clients i pensa en alguna cosa original que puguis complir i sostenir en el temps.

4. Promou vincles amb socis

No tinguis ulls només per als teus competidors; dedica't a mirar a aquelles organitzacions vinculades al teu model de negoci que puguin donar suport i promocionar la teva marca. Pensa en una oferta atractiva per als teus socis potencials i treu-li el millor profit aportant no només bones condicions de negoci, sinó també, actitud i creativitat.

5. Converteix-te en un referent

Si vols incrementar les vendes del teu producte o servei, una via molt comú i factible és convertir-te en una marca de valor referencial per als consumidors. Si ofereixes suport, atenció, informació i serveixes de guia en els processos de compra, t'assegures una bona part del procés de compra dels teus clients; a més de guanyar-te la confiança dels clients potencials.

Aprofita aquesta situació per connectar amb els consumidors, conèixer les seves inquietuds, i objectius. Aquestes dades poden esdevenir una font d'idees per a la teva estratègia de màrqueting, prioritzar els plans en marxa i realitzar ajustos i correctius.

En resum, si vols augmentar les vendes del teu negoci, aplica aquestes tècniques amb cap i assegura't alguns moments per revisar i ajustar la teva estratègia. No t'oblidis de: conèixer els perfils dels teus clients; donar un toc humà als teus estratègies de negoci; portar un control de les dades de venda i tendències de consum; i detectar noves oportunitats. Fes els ajustos pertinents, i posa't mans a l'obra!

https://www.enzymeadvisinggroup.com/