El conseller delegat de Daguisa Hotels, Jordi Daban al mig entre el director general d'estacions de muntanya d'Arinsal Pal, Josep Marticella (esquerra) i el ministre de Turisme, Francesc Camp durant la taula rodona d'aquest dimarts.     (Foto: B. N.)
Empresa

Jordi Daban afirma que els hotels s'han d'adaptar als 'millennials'

El conseller delegat de Daguisa parla de les noves tendències del turisme dins l'espai francòfon europeu

"Les noves tendències del turisme dins l'espai francòfon europeu han de tenir en compte la manera de viatjar dels 'millennials', sobretot, en el cas dels hotels, aquests han de ser cada vegada més tecnològics i 'millennial friendly', amb espais de cotreball, restaurants 'fast good' i zones amb jocs per a equips". Aquesta ha estat la primera aportació de Jordi Daban, conseller delegat de Daguisa Hotels, que ha participat en la taula rodona 'Reptes i tendències del turisme dins l'espai francòfon europeu', dintre del marc de la XXXI Assemblea Regional Europea, organitzada per l'Assemblée Parlementaire de la Francophonie i el Consell General.

Daban que és també vicepresident dels serveis turístics de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis ha afegit que, entre els reptes dins l'espai francòfon europeu, "els hotels moltes vegades no donen resposta als nous models de famílies". En aquest sentit, ha comentat que precisament per a aquest tipus de demandes de famílies de vuit persones, per exemple, els apartaments turístics s'han de veure com un complement de l'oferta hotelera. La taula rodona ha comptat també amb la participació del ministre de Turisme, Francesc Camp; el director general d'estacions de muntanya d'Arinsal Pal, Josep Marticella i l'exesquiador Luc Alphand.

Jordi Daban ha destacat que el fet que "els andorrans parlem francès perfectament i estem geogràficament dins l'àmbit d'influència de França és un avantatge competitiu", en referència a la seva experiència com a conseller delegat de la segona empresa hotelera andorrana que, des de l'any 2015, ha apostat per crear una aliança estratègica comercial amb el grup internacional Louvre Hotels, la qual cosa "ens ajuda a posicionar la marca de la nostra cadena en tot el món –sobretot en el mercat francòfon– i a aprofitar el coneixement privilegiat en tendències i noves tecnologies que posseeix aquesta cadena francesa".