El ministre d'Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, i la cap d'àrea d'Ocupació, Laura Vilella, fan balanç de les millores introduïdes al Servei d'Ocupació. (Foto: C. G. )
El ministre d'Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, i la cap d'àrea d'Ocupació, Laura Vilella, fan balanç de les millores introduïdes al Servei d'Ocupació. (Foto: C. G.)
El ministre d'Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, i la cap d'àrea d'Ocupació, Laura Vilella, fan balanç de les millores introduïdes al Servei d'Ocupació. (Foto: C. G.)
El ministre d'Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, i la cap d'àrea d'Ocupació, Laura Vilella, fan balanç de les millores introduïdes al Servei d'Ocupació. (Foto: C. G.)
Treball

La nova figura del prospector laboral ha aconseguit generar 100 ofertes de treball

Des d'aquesta setmana les empreses o ciutadans que vulguin inscriure's al Servei d'Ocupació ja ho poden fer en línia

El Servei d'Ocupació, a conseqüència de la davallada de la demanda de persones que busquen feina, però també per l'increment de mitjans que s'hi destinen, està adaptant el seu funcionament cap a un servei "més proactiu", "pendent de les necessitats dels treballadors i dels empresaris", ha remarcat aquest dilluns el ministre d'Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot. I, en cas que ciutadans i empresaris "no es desplacin directament a Ocupació", ha afegit, "ho fem nosaltres". Un exemple d'aquest nou model és la introducció de la figura del prospector laboral, creada durant el segon semestre d'aquest any. És una persona que es desplaça fins a l'empresa per "conèixer les seves necessitats" i "difondre els programes ocupacionals", ha informat la cap d'àrea d'Ocupació, Laura Vilella. Des de la seva posada en funcionament ha fet 285 visites i ha aconseguit generar 100 ofertes de treball, ha informat Vilella. Sobretot als rams de l'hostaleria i la restauració.

Aquest prospector ha realitzat accions específiques al Pas de la Casa, i properament farà una acció similar a les avingudes Carlemany i Meritxell, ha explicat Vilella.

D'altres exemples d'aquesta "atenció més individualitzada" del Servei d'Ocupació, a paraules d'Espot, és el Servei d'Orientació i Qualificació professional, que ajuda les persones que busquen feina a encarar millor les seves demandes laborals. Es va posar en funcionament el març del 2017 i des de llavors ha fet 377 primeres entrevistes. El 74% de les persones entrevistades han trobat feina, ha remarcat Vilella. La resta encara n'està buscant, mentre que un 2% "no ha tingut èxit" i ha hagut de sol·licitar la prestació per desocupació involuntària.

Les formacions també són una pota cabdal de l'actual Servei d'Ocupació. El nombre de formacions ofertes ha augmentat i també s'ha especialitzat. Les més demandades són les transversals, com informàtica i idiomes (s'han expedit més d'una cinquantena de certificats el darrer any de cadascuna), però també s'està apostant per fer-ne de més concretes, per exemple relacionades amb el sector de la construcció o una que es farà per formar carnissers.

Inscripció en línia

D'altra banda, i per fer més àgil la interlocució entre el ciutadà i l'empresa amb el Servei d'Ocupació, des d'aquesta setmana s'ofereix la possibilitat de fer una primera inscripció en línia, és a dir, fer el registre previ de dades. Es tracta d'un formulari disponible a la pàgina web treball.ad. Fins ara s'havia de fer presencialment o enviant un correu electrònic. Vilella ha informat que reben 57 registres de dades al mes de mitjana. En menys de 48 hores la persona rep l'hora amb la visita fixada amb un treballador d'Ocupació.

El mateix servei estarà disponible per a les empreses. De mitjana el servei rep 280 noves ofertes mensuals, la majoria per correu electrònic, ha concretat la cap d'àrea.