Una imatge del saló que s'ha fet aquest dimecres a Barcelona. (Foto: UFE)
Empresa

LA CEA participa en una fira d'ocupació francòfona a Barcelona

L'objectiu del saló és trobar en un mateix espai diversos interlocutors que poden ser útils en la seva carrera professional

Barcelona.- La Confederació Empresarial Andorrana (CEA) assisteix aquest dimecres a la 6a edició de la Fira d’Ocupació Francòfona que organitza anualment a Barcelona la Unió de Francesos a l’Estranger (UFE). La delegació de la CEA està integrada per David Fraissinet, coordinador de la Comissió d’Educació de la CEA, membre del Comité Francophone de la CEA i Conseiller du Commerce Extérieur de la France en Andorre, i per Montserrat Ronchera, coordinadora de la Comissió de Relacions Internacionals de la CEA.

L’objectiu de la visita és conèixer el president, Pierre-Olivier Bousquet, així com altres directius de la UFE Catalogne Baléares Aragon i veure les possibilitats de col·laboració que puguin sorgir entre les dues entitats. La UFE gestiona una web d'ocupació, que recull fins a 5.000 currículums de persones de parla francesa. Publica ofertes destinades als francòfons mitjançant www.emploi-espagne.org i organitza salons, així com altres esdeveniments lligats a la recerca de feina i la reconversió professional.

Actualment aquesta fira es fa només a Barcelona (sis edicions) i a Madrid (tres edicions, la darrera al maig 2018), però la UFE té interès de portar-la a Andorra. Els salons ofereixen la possibilitat als francòfons de trobar en un mateix espai diversos interlocutors que poden ser útils en la seva carrera professional. Així poden entrevistar-se amb reclutadors, informar-se amb les institucions sobre les formacions per evolucionar o reconvertir-se, així com ser aconsellats per experts per facilitar la seva integració en el mercat del treball a l’estranger o crear la seva pròpia empresa.

Aquesta iniciativa permet també incentivar l'aprenentatge i el perfeccionament del francès com a idioma estranger, considerant que això constitueix un avantatge professional.