Entrada a l'edifici administratiu del Govern. (Foto: Arxiu ANA)
Sector públic

Els no residents necessitaran un número d'identificació per fer tràmits

El Govern ha aprovat el decret del programa estadístic relatiu a l’any 2019

Andorra la Vella.- Les persones no residents al Principat que no han tingut cap relació amb l’administració hauran de sol·licitar l’atorgament d’un número d’identificació administrativa (NIA) de forma prèvia a la realització de qualsevol tràmit. La sol·licitud de NIA es podrà fer a través de qualsevol òrgan o servei administratiu d’atenció al públic del Govern o dels comuns. Tal com ha explicat el ministre portaveu, Jordi Cinca, aquest nou tràmit només afecta als estrangers no residents ja que els ciutadans nacionals o residents ja tenen un NIA, que és el número que es coneix com a “número de cens”.

Les persones estrangeres no residents que ja s’han relacionat alguna vegada amb les administracions andorranes també tenen NIA. Així, per a totes aquestes persones, no hi haurà cap canvi, atès que seguiran identificant-se amb aquest número en les seves relacions amb les administracions públiques.

D’altra banda, el Govern ha aprovat el decret del Programa estadístic relatiu a l’any 2019 del departament d’Estadística. L’aprovació té lloc després que els òrgans del Sistema estadístic del Principat i del Consell Andorrà d’Estadística hagin emès els respectius dictàmens favorables. D’aquesta manera, continua el desplegament de la Llei del Pla d’estadística 2018-2021 a través de quatre programes anuals successius, on s’identifiquen i descriuen amb més detall totes les activitats estadístiques que s’han dut a terme cada any.

Aquest decret estableix el contingut de totes les estadístiques que cal executar, especifica el seguiment del seu grau d’execució, i regula la col·laboració entre les institucions i òrgans del Sistema estadístic del Principat. El Programa estadístic 2019, segona anualitat del Pla estadístic 2018-2021, recull un total de 140 activitats.