Una imatge del Centre Històric d'Andorra la Vella. (Foto: Arxiu ANA)
Innovació

L'Associació de comerciants del Centre Històric d’Andorra la Vella vol incidir en els locals buits

De cara al 2019 es potenciaran propostes alternatives al festival Ull Nu o la Nit del blues

Andorra la Vella.- L’Associació de comerciants del Centre Històric d’Andorra la Vella té la ferma voluntat de continuar dinamitzant el barri, amb propostes concretes que serveixin per fomentar l’activitat. L’entitat fa balanç de les propostes del 2018 i les que hi ha sobre la taula per al 2019 a través d’una memòria que ha fet arribar als associats i en la qual es recull, per exemple, el fet que s’estiguin mantenint reunions amb entitats bancàries per fer propostes concretes d’ocupació de les plantes baixes dels edificis, unes mesures que es volen planificar també amb els propietaris privats. Aquestes accions estarien especialment pensades per a l’avinguda Príncep Benlloch.

D’aquesta manera, des de l’associació es pretén “donar sortida” als locals que es troben buits, especialment a Príncep Benlloch, un carrer on és més freqüent veure'n sense ocupar. Recorden que el comú té la intenció de fer la remodelació d’aquesta via un cop s’estableixi si és d’un sol sentit o es mantenen els dos actuals. També informen de les millores que es volen fer a les places i carrers del Centre Històric.

Des de l’entitat també “es demana la millora de la neteja i l’impuls de mesures de rehabilitació al carrer les Canals, la Llacuna, Cinto Tremosa i Doctor Nequi.

Pel que fa a les activitats que es duen a terme, la voluntat és continuar impulsant-ne. Així, es posa en relleu que algunes, com la Nit de Copes o el Jambo “funcionen molt bé”, per la qual cosa seguiran en la mateixa línia. De fet, fins i tot es podrien potenciar més, ja que una de les propostes de l’assemblea de l’entitat va ser fer dues edicions de la Nit de Copes, ajustant el pressupost i sempre i quan des de la corporació comunal es recolzi aquesta idea. Es vol potenciar, a més, propostes alternatives al festival de cinema Ull Nu i la Nit del blues.

Pel que fa al Mercat de la Vall, s’ha fet una trobada amb els paradistes, els responsables del comú d’Andorra la Vella i l’associació per analitzar els punts forts i febles d’aquesta activitat. S’ha decidit que de cara al 2019 es millorarà la distribució de les parades, la comunicació i la difusió de l’esdeveniment.

Una altre de les tasques previstes és la millora de la web, donant-li “més protagonisme” als establiments associats.