La cap de recursos humans de Pyrénées, Mònica Claverol. (Foto: Carnet Jove)
El gerent d’Illa Carlemany, Jorge Fonseca, i el director del departament de Màrqueting i Comunicació, Andreu Invernon.   (Foto: Carnet Jove)
Empresa

Sis empreses participen en el projecte 'Moviment Jove'

Es tracta de la segona fase d'un estudi per conèixer la realitat del jovent

Andorra la Vella.- Representants de Pyrénées, Andorra Telecom, illa Carlemany, Crèdit Andorrà, Direct Bus i GrandValira han donat la seva visió de l’àmbit de la joventut i han parlar sobre la realitat dels i de les joves d’Andorra des de la seva perspectiva d’empresa privada en el marc del projecte 'Moviment Jove'. Es tracta de la segona fase d'un estudi liderat pel Govern, els set comuns, el Fòrum Nacional de Joventut d’Andorra i el Carnet Jove Andorra i que fa l'empresa Market ADD.

Del 18 al 28 de febrer, s’organitzaran cinc tallers: tres a Andorra, un a Tolosa i un a Barcelona. Aquests tallers serviran per conèixer les  necessitats, els interessos i les expectatives del jovent. Aquests tallers es faran per franges d’edat entre els 12 i els 30 anys i estaran limitats a un màxim de 50 participants. Un cop es tinguin aquestes valoracions s’obrirà la participació digital, entre l’11 de març i el 5 d’abril. S’espera que un mínim de 800 joves facin també les seves aportacions per, posteriorment, fer una votació que ha de derivar en un informe final sobre les seves necessitats, la seva realitat i els seus interessos. S'espera que aquestes conclusions finals estiguin enllestides al juny.

El darrer estudi sobre la joventut és del 2006, i ara es volen assentar les bases per a les polítiques futures que han de tirar endavant les diferents institucions. A més, es vol aconseguir la implicació de tots els organismes i reduir la distància que hi pugui haver entre els joves i les institucions.