El ministre de Turisme, Francesc Camp, en un moment del balanç de l'Andorra Shopping Festival dut a terme aquest dimarts. (Foto: M. P.)
El ministre de Turisme, Francesc Camp, en un moment del balanç de l'Andorra Shopping Festival dut a terme aquest dimarts. (Foto: M. P.)
Turisme

L'Andorra Shopping Festival experimenta un increment de visitants del 12,2%

Camp confirma que "és una de les millors xifres que hem fet aquests anys"

Andorra la Vella.- Tot i que la previsió d'augment de visitants per a l'Andorra Shopping Festival era d'un 4%, la xifra assolida entre l'1 i l'11 de novembre de 2018 ha estat d'un 12,2% quant a l'arribada de turistes i excursionistes al Principat, que es tradueix en un total de 278.106 persones. "És una de les millors xifres de les campanyes que hem fet aquests anys", ha confirmat aquest dimarts el ministre de Turisme, Francesc Camp, en la presentació del balanç d'aquesta edició en el Centre de congressos d'Andorra la Vella. Camp ha atribuït aquest "èxit" al pont de Tots Sants, tot i la "crisi que hi va haver la segona quinzena de novembre a França fruit dels 'armilles grogues'", que va provocar una baixada de les vendes en el sector comercial. Per tant, segons Camp, "hem tingut una tardor en positiu on segur que l'Andorra Shopping Festival ha ajudat molt", perquè el creixement d'aquests dies "ha permès compensar la resta de la tardor que no va ser tan positiva".

El cost global de l'organització de l'esdeveniment ha estat de 617.000 euros, 20.000 euros menys que el 2017, quan el 63% del pressupost ha estat adreçat a la comunicació pel que fa a internet, ràdio i televisió, i el 37% restant pel que fa a la dinamització. Per tant, un cop obtingudes aquestes xifres, el titular de Turisme ha confirmat que al pressupost del Govern "ja està prevista la nova edició del 2019", ja que aquest divendres es presenta el pla de màrqueting comercial d'enguany en què l'Andorra Shopping Festival "forma part dels esdeveniments que s'haurien de dur a terme aquest any".

Quant a les activitats organitzades, Camp ha confirmat que "donen molt joc", sobretot els espectacles musicals al carrer i l'Andorra a taula, que ajuden a "no repetir les actuacions i els menús dins del mateix concepte". És per aquest motiu que el ministre ha apostat per potenciar aquest aspecte, ja que "els comerços no poden estar permanentment fent promocions perquè després arriba el Black Friday". A més, ha posat en relleu que els turistes valoren molt positivament que els comerços "facin coses per atreure'ls més cap al seu punt de venda".

En relació a l'edició d'enguany, Camp ha argumentat que "serà també en l'entorn de principis de novembre" i, encara que no ha confirmat la data, "ens mourem en els primers quinze dies" d'aquest mes.