Una de les habitacions de l'hotel Hesperia Andorra la Vella. (Foto: Hesperia)
Empresa

Hesperia estudia comercialitzar alguns hotels amb la fórmula de franquícia

La cadena té establiments a Espanya i Andorra

La cadena Hesperia centrarà els seus esforços, en la seva nova etapa, després de la desvinculació d'NH Hotels, a Espanya, on vol estar present en totes les principals ciutats i, encara que ja té hotels a moltes d'elles, li falten algunes com Màlaga o València.

El grup està analitzant tres projectes a Espanya, a la Costa del Sol i les Canàries, on ja és present a Lanzarote i Fuerteventura, ha assenyalat el responsable d'aquesta àrea de negoci d'Hesperia, Gonzalo Alcaraz. Tot i que el segment urbà representa un 66% dels ingressos del grup (140 milions d'euros en 2018), el de vacances genera pràcticament la meitat del seu ebitda, per volum d'habitacions i contundència dels hotels. El director de l'esmentat segment, Carlos Erburu, ha assenyalat que els plans d'expansió de la companyia contemplen les diferents modalitats de negoci, tant gestió i lloguer com propietat.

Després de l'acord signat amb Apple Leisure Group per a la gestió dels seus quatre hotels de vacances –tres a Canàries i un a Mallorca–, Hesperia està valorant comercialitzar també alguns dels seus 24 establiments urbans a Espanya i Andorra (amb gairebé 2.000 habitacions) sota la fórmula de franquícia. La companyia està oberta a possibles aliances estratègiques, remenant incorporacions de marques o tendències que aportin valor als seus actius i, en aquest sentit, "pot haver notícies en breu", ha afegit Alcaraz.

Hesperia, que invertirà en els dos pròxims anys 50 milions d'euros en la reforma d'hotels tant de vacances com urbans, espera créixer aquest any entre un 8% i un 10%. Pel que fa a Catalunya, el grup disposa de set hotels i, segons Erburu, "no ens va ni bé ni malament, la situació és com és, és un tema conjuntural amb el que portem més d'un any i, tot i la baixada del preu, les dades són positives".

Per la seva banda, els efectes del Brexit no s'han notat en els seus hotels urbans perquè el turista corporatiu segueix venint i el d'oci no és tan representatiu però, en el vacacional, on el mercat britànic té més pes, sobretot a les Canàries, amb un 60% de la seva clientela total, s'ha produït un alentiment en el preu després del Nadal.