Un tren d'alta velocitat aturat a l'estació. (Foto: Renfe)
Empresa

Renfe prepara un AVE 'low cost' un 40% més barat entre Madrid i Barcelona

El servei s'estrenarà l'any que ve, abans que es liberalitzi el transport ferroviari de viatgers

Renfe té previst introduir l'any que ve un servei d'AVE baix cost, amb menys prestacions i bitllets fins a un 40% més barats. Així ho ha concretat el president de la companyia, Isaías Táboas, que ha presentat a Madrid el pla estratègic 2019-2023 de l'empresa pública.

El nou servei d'AVE estarà llest abans de desembre del 2020, que és quan es liberalitza el transport ferroviari de passatgers a l'estat espanyol. El pla de Renfe passa per llançar la seva alta velocitat 'low-cost' "uns mesos abans" de la liberalització, perquè aquest ja estigui plenament en marxa abans de l'arribada d'altres competidores.

De fet, l'AVE de baix cost constitueix el projecte estrella del pla estratègic que Renfe ha dissenyat per al període 2019-2023 precisament amb l'objectiu de preparar-se per a la liberalització. En paraules de Táboas, es tracta de "salvar la mossegada que pot fer al negoci" la liberalització. L'objectiu és que aquest nou servei de "tren intel·ligent" batejat com EVA, amb novetats en el confort i en l'aspecte dels vagons, ampliï substancialment l'ús de l'alta velocitat. L'AVE va complir 25 anys el 2017, i la ruta Madrid-Barcelona, una de les més transitades, va complir 10 anys amb més de 35 milions de viatgers des del 2008.