Un establiment de l'empresa sueca Ikea. (Foto: Ikea)
Empresa

Ikea estudia llançar una plataforma digital de vendes amb productes de rivals

L'empresa està provant iniciatives com préstec de mobles, venda a través de tercers i botigues als centres urbans

L'empresa sueca Ikea, la més gran del món en comerç de mobles, es planteja llançar una plataforma digital que comercialitzaria no només els seus productes, sinó també els d'altres companyies rivals, publica aquest dimecres el diari The Financial Times. En declaracions al diari, el conseller delegat d'Inter Ikea, Torbjorn Loof, considera "interessant" explorar el model de l'alemanya Zalando, per tal de trobar un concepte intermedi entre la pròpia pàgina web d'Ikea ​​i les grans plataformes d'internet generalistes com Amazon o la xinesa Alibaba.

"Quines són les oportunitats entre les grans plataformes globals dominants i la pàgina web de l'empresa? Crec que hi ha tones d'oportunitats. Com Zalando: són una mena de plataforma per moda i calçat. Crec que és una àrea molt interessant per explorar", declara Loof. Zalando s'ha convertit en la major empresa de comerç digital de moda a Europa, i ven productes de marca, cap dels quals participa a la companyia, explica The Financial Times. Loof va confirmar al diari que Ikea es prepara per fer en breu una primera prova de venda dels seus productes a través d'una pàgina web tercera, i ha indicat que segurament no serà Amazon.

També subratlla que de moment Ikea no està en converses amb cap rival per a promoure aquest projecte del sector del moble, però reconeix que li interessaria encapçalar eventualment una plataforma d'aquest tipus, el que podria passar en un termini de "cinc, deu anys".

Ikea travessa actualment una gran transformació i està provant iniciatives com préstec de mobles, venda a través de tercers, botigues als centres urbans i servei de muntatge de mobiliari a domicili.