L'aparell per mesurar el grau de satisfacció dels turistes. (Foto: Hari CG)
Turisme

Andorra, el banc de proves d'un sistema per mesurar la satisfacció dels turistes

S'han registrat 14.930 respostes en deu ubicacions

Andorra, Lloret de Mar i la Vall d'Aran han estat les destinacions escollides per posar en marxa el Happy City Index, un nou sistema per mesurar en temps real la satisfacció dels viatgers i dels ciutadans residents en zones turístiques sobre els serveis que reben. En només tres setmanes de consulta, la plataforma llançada per Hari Consulting Group, empresa dedicada a desenvolupar sistemes de mesurament i millora de l'experiència del client i treballador, ha rebut un total de 19.953 respostes en 30 ubicacions dels tres enclavaments escollits.

La plataforma tecnològica desenvolupada per Hari permet que s'avaluïn els serveis i l'atenció rebuda. Aquestes opinions en temps real responen a la demanda constant d'interacció entre consumidors i institucions i empreses. Hari també avalua la satisfacció dels usuaris de Tràmits del Govern.

Un 63% (12.485 persones) es mostren molt satisfetes amb els serveis turístics i un 14% (2.837) bastant conformes, de manera que l'avaluació general és positiva en un 77% del total. Un 6% (1.169) consideren que aquests serveis són insatisfactoris i un 17% (3.462) fan una valoració negativa. El valor d'aquesta enquesta en calent radica en què per primera vegada es disposa d'opinions amb un abast estadístic molt voluminós i transparent, i el mesurament setmanal permet conèixer exactament la realitat del que passa en els emplaçaments on estan instal·lats els dispositius.

A Andorra s'han registrat de 14.390 respostes en deu ubicacions decidides pel Govern, entre elles Naturlandia, les estacions d'esquí de Grandvalira, Vallnord-Pal Arinsal i Ordino Arcalís, l'oficina de turisme del Pas de la Casa i d'Andorra la Vella, Caldea i el centre comercial illa Carlemany.

Hari GC és la representant per Andorra i Espanya de HappyOrNot, l’empresa finlandesa que n’ha esdevingut líder mundial. HappyOrNot va ser fundada el 2009 per Heikki Väänänen i Ville Levaniemi, enginyers informàtics a qui la caiguda de Nokia va obligar a muntar el seu propi negoci. Actualment, aquesta empresa que ocupa 200 persones ja disposa de més de 50 milions de terminals disseminats en 160 països.

El soci director d'Harti CG és Àngel Daban i al Principat, a més del Govern, també treballen per Andorra Telecom. A la seva cartera de clients hi ha, entre d'altres, ENCE, Leroy Merlin, Boston Consulting Group, Volvo Ocean Race, Abacus, Colt, Microsoft, Ikea, Zara, Banc de Sabadell, Aena, Holcim-Lafarge i Resa.