Peces de Lego utilitzades en la motivació dels equips de treball. (Foto: ActitudPro)
Empresa

Viatges Sant Julià utilitza peces de Lego per a millorar la competitivitat del seu equip

Es pretén que aprofitin la seva part creativa i expressin les seves idees construint models de forma lúdica

L'equip comercial del turoperador andorrà Viatges Sant Julià (VSJ) es forma amb peces de Lego, mitjançant la capdavantera metodologia Lego Serious Play, un sistema orientat a construir, en equips de treball, experiències inspiradores que es puguin traduir en accions o en processos col·lectius de presa de decisions.

En col·laboració amb la firma de consultoria, formació i 'coaching' en processos clau d'excel·lència comercial, ActitudPro, els catorze membres de l'equip comercial de VSJ han treballat amb peces del famós joc aspectes per a millorar la seva competitivitat. "Amb Lego Serious Play es pretén que els equips aprofitin la seva part creativa i expressin les seves idees construint models de forma lúdica però, alhora, desenvolupant habilitats a nivell d'equip, generant compromís i motivació i definint marcs estratègics per a millorar els processos de presa de decisions", explica Fede Martrat, soci director d’ActitudPro.

Segons Mercè Beiroa, directora general de VSJ, "aquesta metodologia ens ha permès plantejar i veure les coses de forma diferent a l'habitual. En el nostre cas, ens ha ajudat a resoldre una situació de la nostra estratègia comercial. Considero que aquest mètode, tan visual i lliure, és molt eficaç per a aprendre, comunicar-se i resoldre.

Desenvolupada a Dinamarca fa deu anys, aquesta metodologia parteix del fet que, en crear-se un model individual jugant amb peces de Lego, la persona que hi participa és alhora capaç de transmetre molts més conceptes d'una forma molt més rica que a través del llenguatge tradicional. La suma dels models individuals genera un autoconeixement col·lectiu de l'organització i el paper i contribució que cada participant pot aportar.

A partir d'aquest autoconeixement, i sempre emprant peces de Lego, el grup treballa problemàtiques, resol obstacles i assumeix reptes com ara la gestió de situacions inesperades amb clients, la superació d'obstacles dins de l'organització, la identificació de les principals oportunitats de negoci o la millora en el servei als clients. “Es tracta d'una metodologia que s’utilitza ja des de fa anys en grans empreses de tots els sectors i que, en aquest cas, resulta perfecta per a afrontar els reptes i problemàtiques d'un sector tan competitiu com el travel”, afegeix Fede Martrat.

Des del 1978, la missió de VSJ és facilitar la venda de viatges a les agències, oferint circuits elaborats amb cura per a adaptar-los a les exigències i necessitats dels seus clients. Especialitzats en viatges per Espanya, Portugal i Andorra, l’equip de VSJ crea, planifica, remodela i millora constantment els seus productes, de tal manera que els clients de les agències puguin gaudir d'una experiència inoblidable.