Botiga Zara d'Andorra la Vella. (Foto: Zara)
Empresa

Inditex tanca el 2018 amb un augment del 2% dels beneficis

La multinacional propietària de marques com Zara arriba als 3.444 milions d'euros

La multinacional espanyola de moda Inditex, propietària de cadenes com Zara o Bershka, va incrementar un 2% els beneficis en l'exercici 2018-2019, fins als 3.444 milions d'euros, segons ha informat la companyia en un comunicat aquest dimecres. El grup acaba l'exercici fiscal el 31 de gener.

Les vendes d'Inditex també van augmentar, concretament un 3%, i van arribar als 26.145 milions d'euros. D'aquestes vendes, les de les botigues físiques van créixer un 4% en total, amb increments en totes les zones geogràfiques i tots els formats de botiga. Les vendes a través de plataformes per internet van augmentar un 27%, fins als 3.200 milions d'euros, i ja suposen un 14% de les vendes en els mercats amb botiga en línia.

Els beneficis abans d'impostos i interessos van superar els 5.457 milions d'euros, un 3%. Els bons resultats permetran a la companyia modificar la política de dividends, amb un 'payout' en el dividend del 60% dels beneficis, deu punts percentuals més que actualment, així com un dividend extraordinari d'un euro per acció que els accionistes percebran entre el 2019 i el 2021. Amb la nova política, doncs, el dividend del 2019 s'incrementarà un 17%, fins als 0,88 euros per títol, dels quals 0,66 correspondran al dividend ordinari i 0,22 euros a l'extraordinari. La primera meitat es pagarà al mes de maig i la segona, al novembre. A més, el pla de participació dels empleats en el creixements dels beneficis puja fins als 32 milions aquest any: set milions per la participació en el creixement del grup i 25 milions en complements. En total, Inditex preveu repartir 619 milions entre la seva plantilla en concepte de retribucions variables.