Instagram ha anunciat que inclourà les compres dins de la pròpia aplicació.     (Foto: Instagram)
Empresa

Instagram permetrà les compres dins de l'aplicació, amenaçant Amazon

La iniciativa inclou, de moment, vint marques

Instagram ha anunciat que inclourà les compres dins de la pròpia aplicació, permetent adquirir els productes que apareguin dins de les fotografies, una iniciativa pensada de moment per vint marques i que suposa una amenaça per al lideratge del comerç electrònic d'Amazon.

A partir d'ara, en publicacions seleccionades, els usuaris podran punxar sobre determinats productes i veure una imatge del producte, amb una descripció, el seu cost i un enllaç que ho redirigeix ​​al lloc on es pot comprar. Les marques seleccionades inclouen firmes de roba esportiva com Adidas, la línia de productes de bellesa de l'estrella dels realities Kylie Jenner o els dissenys de Prada i Oscar de la Renda.

El moviment és un esforç de la tecnològica propietat de Facebook per capitalitzar la popularitat entre els perfils de moda i influidores i les companyies que volen promocionar els seus productes, segons informa The Wall Street Journal. "Des de la perspectiva del consumidor, estem construint una experiència de compra completa", afirma el cap de producte d'Instagram, Vishal Shah. Els usuaris podran vincular el seu compte d'Instagram amb la de Paypal, guardant el mètode de pagament dins de la pròpia aplicació.

A més d'oferir les compres, la tecnològica de San Francisco (EUA) podrà utilitzar aquestes dades per refinar els seus algoritmes i mostrar anuncis adaptats als membres de la xarxa social. Instagram compta amb més de mil milions d'usuaris mensuals i és molt popular entre el públic jove i aficionat a la moda. Segons Shah, "la gent ja estava comprant a Instagram. És només que els estava costant més temps". Les marques que vulguin estar disponibles pagaran una taxa per cobrir les despeses derivades de processar els pagaments a través de targeta de crèdit i altres derivats de la compra, tot i que no van detallar de quin tipus. Sí van explicar que, de provar-se reeixida, Instagram es plantejaria modificar quant cobren a les marques que vulguin vendre els seus productes a la plataforma.