Avions a l'aeroport de Lleida-Alguaire (Foto: Arxiu ANA)
Europa

Les companyies aèries europees critiquen la UE per ampliar els minuts de retard permesos per vol

La decisió dels governs europeus permet que es consideri acceptable un mínim de 9,9 milions de minuts de tardances

L'associació majoritària de línies aèries europees, Airlines for Europe (A4E), ha criticat la decisió dels estats membres de la Unió Europea (UE) d'afluixar els objectius de retards establerts pels proveïdors aeris, ampliant el llindar dels 0,5 minuts als 0,9 minuts per vol. D'aquesta manera, es considerarà "acceptable" un mínim de 9,9 milions de minuts de retard pels 11 milions de vols que es produeixen a Europa. En un comunicat, A4E ha recordat que l'any passat hi va haver un augment del 105% dels retards en relació amb el 2017, arribant als 19 milions de minuts. Per l'associació, els nous objectius són molt descoratjadors pels proveïdors de trànsit aeri que tenen un personal insuficient i són una "molt mala notícia pels passatgers", afirmen. A més d'esperes més llargues, aquesta proposta causarà "temps de vols més llargs i emissions innecessàries de CO2".

Entre els membres actuals d'A4E hi ha Aegean, airBaltic, Air France-KLM, Cargolux, easyJet, Finnair, Icelandair, International Airlines Group (IAG), Jet2.com, Lufthansa Group, Norwegian, Ryanair, TAP Air Portugal, Smartwings i Volotea.