De dreta a esquerra, el divulgador econòmic i consultor en transformació i estratègia digital, Marc Vidal; el director de Comunicació Corporativa, Màrqueting i Transformació Digital Clients de Crèdit Andorrà, Joan Ramon Mas, i el responsable de la Càtedra Crèdit Andorrà de Mercats, Organitzacions i Humanisme, Josep Maria Rosanas. (Foto: M. F.)
El divulgador econòmic i consultor en transformació i estratègia digital, Marc Vidal, durant la xerrada. (Foto: M. F.)
El divulgador econòmic i consultor en transformació i estratègia digital, Marc Vidal, dirigint-se al públic durant la xerrada. (Foto: M. F.)
El divulgador econòmic i consultor en transformació i estratègia digital, Marc Vidal, durant la conferència oferta a Crèdit Andorrà. (Foto: M. F.)
Sector financer

Un expert fa una crida a perdre la por a la digitalització

Vidal destaca que cal tenir en compte els beneficis que la tecnologia pot comportar

Andorra la Vella.- El divulgador econòmic i consultor en transformació i estratègia digital Marc Vidal considera que la societat ha de perdre la por a la tecnologia i incorporar-la no només des del punt de vista empresarial sinó també social o econòmic, entre d'altres àmbits. En el marc de la conferència 'Rethinking', no és el mateix digitalitzar-se que transformar-se digitalment', oferta quest dimecres a la tarda en el marc del cicle Crèdit Andorrà Global Forum, l'expert ha posat sobre la taula que cal "repensar" tot el que passa al nostre entorn tenint present la "importància de la tecnologia per transformar les coses". "Aquesta tecnologia no ha vingut a treure ningú del lloc, ha vingut a ser eficient, productiva, eficaç amb les necessitats que tenim des del punt de vista econòmic" i les persones, ha dit, "faran altres coses".

D'aquesta manera, ha destacat que la por que es presenta cada vegada que comença una revolució industrial, en el cas actual la quarta, "l'hem de transformar en un repte", i tenir present que sempre que la humanitat s'ha enfrontat a un canvi important, en un primer terme ha tingut por perquè les màquines (en aquest cas la tecnolgia) substitueixi les persones. Cal destacar, però, que aquesta industrialització sempre ha suposat que la societat tingui "més temps" per fer coses, amb la qual cosa, aquesta tecnologia pot suposar una millora social.

Quant a l'empresa, ha destacat que la incorporació de la tecnologia ha d'ajudar a modificar el coneixement que es té del client. A més, ha destacat que hi haurà nous processos de treball que també qüestionaran els models de negoci i quant als treballadors ha puntualitzat que continuaran sent importants sempre i quan hi hagi la capacitat de "computaritzar-se", amb la qual cosa no només caldrà equips amb talent sinó que aquests incorporin la tecnologia. En aquest sentit, ha destacat que aquesta tecnologia "no és opcional". I aquesta transformació digital ha de ser incorporada no només per les grans empreses sinó també per les petites, ja que, ha emfasitzat, els clients canvien i caldrà que des de les empreses, siguin de la mida que siguin, se'ls hi pugui donar resposta.

Vidal ha fet èmfasi en el fet que aquesta digitalització ha de comportar "una millora social" però també ha alertat que com que aquesta no és immediata es dona "una crisi" i cal que es tinguin a l'abast els elements necessaris per fer-hi front en un "entorn productiu més eficaç". També els governs, ha conclòs, cal que facilitin aquesta digitalització.