El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, en una imatge d'arxiu. (Foto: Arxiu ANA)
Turisme

Budzaku assegura que hi ha marge de maniobra perquè la fallida de Thomas Cook no afecti l'arribada de turistes

El gerent d'Andorra Turisme mostra la preocupació pels efectes del Brexit

Andorra la Vella.- El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha confirmat que l’afectació de la fallida de l’operador turístic Thomas Cook "no afecta" Andorra ja que no arribaven turistes britànics a través d’aquesta companyia. Malgrat tot, cal recordar que Neilson, que sí que ho fa, operava a través de Thomas Cook i que ara "haurà de buscar alternatives" per fer arribar aquests turistes a Andorra. De totes maneres, destaca que el fet que aquesta fallida s’hagi produït ara dona temps a "reaccionar".

Malgrat aquesta escassa afectació, l’afer “preocupa” ha confessat Budzaku, ja que “genera desconfiança de cara al viatge organitzat”. Tant bon punt es va conèixer la notícia, des d’Andorra es va contactar Neilson per saber quina era la situació de cara a l’hivern i des de l’empresa se’ls va destacar que hi ha “marge de reacció”.

Budzaku ha recordat que ara fa uns anys es va produir la fallida de Natalie Tours, que era qui portava gran part del turisme rus a Andorra i ha afegit que la situació va ser pitjor que la que s’ha donat ara amb Thomas Cook, ja que el problema greu hagués estat si l’empresa hagués 'desaparegut' en ple hivern, amb els turistes britànics al país, ja que llavors potser hi hauria hagut problemes perquè poguessin tornar a les seves cases o per arribar al país.

El gerent d’Andorra Turisme ha recordat que el pes de la touroperació ha davallat en els darrers anys i si bé a principis de segle arribaven al país 80.000 persones ara se situen al voltant dels 35.000. Augmentar el mercat britànic, ha afegit, és interessant ja que es tracta d’un tipus de visitant que passa molts nits al país.

Més enllà de la fallida de Thomas Cook, Budzaku ha remarcat que estan pendents del que pugui passar amb el Brexit. “Tenim coses més preocupants amb el mercat britànic que la desaparició de Thomas Cook”. Es mostren a l’expectativa de veure què passa i considera que la touroperació ja està preparada per fer front al que suposi el Brexit. De totes maneres, esperen poder tenir més informació de l’impacte real sobre el turisme en una fira que s’ha de celebrar a principis de novembre.