Logotip de la companyia Amazon. (Foto: Amazon)
Empresa

Amazon tanca el 2019 amb unes xifres rècord

Prop de 350 empreses espanyoles van superar el milió de dòlars en vendes

Segons ha informat la companyia Amazon, les pimes que venen a les botigues de la plataforma van tenir un any rècord, amb gairebé 350 empreses espanyoles que van superar el milió de dòlars en vendes i 1.000 que van superar els 500.000 dòlars en vendes en 2019. Per primera vegada, més de 6.000 pimes espanyoles van superar els 100.000 dòlars en vendes a les botigues d'Amazon en el mateix any. Actualment, més de 8.000 pimes espanyoles venen a Amazon, i més del 75% exporten els seus productes a clients principalment a Europa i alguns d'ells a tot el món. El 2018, les petites i mitjanes empreses amb seu a Espanya van assolir un rècord d'exportacions de més de 400 milions d'euros, un 50% més que l'any anterior.

"Més de la meitat dels articles que es venen a les botigues d'Amazon són de petites i mitjanes empreses, per la qual cosa el nostre èxit està profundament lligat al seu èxit", ha dit Ryan Frank, responsable d'Amazon Marketplace a Espanya. "En molts sentits, la nostra botiga és una gran col·lecció de petites empreses, i ens encanta col·laborar-hi per satisfer els clients. Amb les inversions que estem fent, estem donant a les petites empreses a Espanya eines i tecnologia poderoses per ajudar-los a arribar a centenars de milions de clients i construir marques d'èxit".

Ofituria, l'empresa de subministraments de material per a l'oficina, és una de les empreses espanyoles que ven amb èxit els seus productes a través del servei d'Amazon Marketplace i que ha augmentat les vendes considerablement des que es van unir a Amazon el 2014. "Amazon ens ofereix una oportunitat única per donar més visibilitat als nostres productes i augmentar les vendes dins i fora d'Espanya", ha dit Francisco Enrique Medel, CEO de Ofituria. "Des 2018, hem crescut un 80% cada any i hem pogut consolidar la nostra presència internacional en països com França i Itàlia".

Amazon també ha anunciat una nova sèrie d'eines i serveis que formen part d'una inversió de més de 15.000 milions de dòlars per contribuir a l'èxit de col·laboradors comercials l'any passat. Eines com Target Inventory Levels, Inventory Performance Index i Inventory Performance Dashboard ajuden els venedors a aprofitar el lliurament gratuït Prime en un dia i a arribar a més clients amb els seus productes. A més, Amazon ha llançat moltes eines gratuïtes dins el portal Seller Central el 2019 per ajudar les empreses a obtenir més informació, protegir les seves marques, augmentar les vendes i satisfer els clients.