La seu central de MoraBanc. (Foto: MoraBanc)
Sector financer

La demanda de sistemes de pagament a distància de MoraBanc es multiplica per sis

El nombre d'accessos a la banca digital creix un 23,7% el primer quadrimestre de l'any

Andorra la Vella.- La demanda del sistema de pagament a distància de MoraBanc, Paymail, s'ha multiplicat per sis entre els mesos de gener i maig de 2020 respecte a l'any anterior, pel període de confinament per la Covid-19. En aquest sentit, Marta Riera, directora de Banca Comercial i Empreses de MoraBanc, ha comentat que l'emergència sanitària ha generat la necessitat de vendre per Internet i "aquestes xifres mostren com els nostres comerços i negocis s'adapten a la nova situació". A més, ha afegit que des de MoraBanc ja disposaven d'aquestes solucions.

A través d'un comunicat, l'entitat especifica que el perfil d'usuari d'aquest sistema de pagament a distància, que permet cobrar un e-mail, un SMS o un WhatsApp, són comerços amb un ampli ventall de productes que no disposen de venda en línia i altres negocis amb e-commerce que fan servir el Paymail per facturar serveis que no tenen un preu fixat fins que s'acaben, com les reparacions.

Per altra banda, el confinament també ha provocat un increment del nombre d'accessos a la banca digital del 23,7% durant el primer quadrimestre de l'any respecte al mateix període del 2019. Les operacions han crescut un 9,6% i les consultes d'extractes, moviments de comptes, targetes i valors un 28,1%. Per tant, Ignasi Martín, director de l'àrea d'Experiència Global de Client, ha assenyalat que aquest període ha permès que l'índex de digitalització de clients hagi superat per primera vegada el 59,8% en el mes de març. A més, l'entitat també ha posat en marxa nous procediments de firma electrònica per a la contractació de productes i serveis sense la necessitat d'anar a les oficines, segons ha comentat Alfons Guillament, director de Mitjans, qui ha afegit que "la majoria de crèdits tous per a negocis s'han tramitat a distància".

Quant a l'atenció telefònica, també ha vist incrementada la seva activitat durant aquests mesos. El servei de Telebanc va rebre un 48% més de trucades al març i un 82% més a l'abril que al febrer, el darrer mes d'activitat ordinària.