José Luís Bonet, director general d'Sport Hotels Resort. (Foto: Arxiu ANA)
Entrevista

'Els clients es troben un 'kit' de benvinguda a l'habitació amb mascaretes i gel hidroalcohòlic'

José Luís Bonet, director general d'Sport Hotels Resort, fa una previsió optimista del que li queda de temporada al sector hoteler i detalla com les mesures sanitàries s’adapten al luxe del seu establiment

Es tracta d’un dels hotels de muntanya més luxosos del món, i si les habitacions, els restaurants i el seu spa és de la màxima categoria, les mesures sanitàries que han hagut d’aplicar també ho són. Acabats de reobrir, el seu director, José Luís Bonet, té l’esperança que el visitant esculli Andorra com un destí turístic alternatiu per a les seves vacances d’estiu.

Hi ha hotels al país que no obriran fins a mitjans de mes. A Barcelona, per exemple, algunes cadenes hoteleres de luxe han anunciat que no reobriran fins setembre. En canvi, vostès, el dia 1 ja havien obert les seves portes.

És que nosaltres no sabem estar-nos quiets! L’altre motiu és que confiem molt en el nostre producte i en Andorra com a destí turístic alternatiu per a aquest estiu i aquesta tardor, degut a totes les restriccions de mobilitat que encara hi ha a nivell internacional o fins i tot per anar a la platja, així que creiem en el Principat com un destí potencial.

Un dels seus reclams han estat unes promocions mai vistes a l’Hermitage...

No és la primera vegada que ho fem però potser sí que han estat les més cridaneres, especialment la que hem destinat per al personal sanitari del país que va ser ‘a la primera línia del front’. No som partidaris de rebaixar el preu de les nostres tarifes, però sí d’establir algun tipus d’ofertes atractives amb l’objectiu que el client allargui la seva estada. Malauradament aquests clients, a l’estiu, solen fer estades curtes i com la rebaixa no entra dins la nostra política, el que fem és intentar promocionar estades més llargues de tres o quatre dies.

Temen que la restricció en l’entrada dels ciutadans d’origen rus o del continent americà els afecti?

A l’època de l’estiu i la tardor el nostre mercat principal és l’espanyol i el francès. A l’hivern sí és cert que tenim un increment important de turisme de nacionalitat russa i el nord-americà estava en ple creixement abans de la pandèmia així que hem de veure què passa.

Han fet alguna previsió d’ocupació?

És complicat fer una previsió del que ens espera fins que acabi l’any perquè les reserves són de darrer moment, però esperem fer un estiu ‘regular’. Ens agradaria poder dir una altra cosa, però no estem descontents i tampoc farem una festa, anem dia a dia.

Recentment la consultora Moody’s considerava que el 2020 seria un any perdut pel sector hoteler.

Perdut no... la pandèmia ens va agafar just quan vam acabar la temporada d’hivern, que va anar força bé, i si no s’hagués produït la crisi sanitària hagués estat una temporada molt bona. La situació va anar com va anar i respecte d’altres destinacions, crec que no ens podem queixar, però sí és cert que la incògnita de la tardor i l’hivern vinent és complicada. Malgrat tot, jo no seria tan pessimista.

Tots els hotels han hagut d’adaptar-se per complir la normativa sanitària imposada pel Govern per evitar nous contagis de Covid-19. Com ha estat en el seu cas?

A més de tota la normativa que hem seguit, tots els clients es troben a les seves habitacions un ‘kit’ de benvinguda amb gel hidroalcohòlic i mascaretes, a banda de tots els punts de contacte comuns com la recepció, les cafeteries o l’spa, on s’ofereixen en tot moment gel, guants i mascaretes perquè si algun dels nostres hostes s’ho ha deixat a l’habitació no hagi d’anar-ho a buscar o en vol més per si ha de marxar fora de l’hotel.

L’spa és un dels espais més atractius del seu hotel... com s’ho fan els clients, han de portar la mascareta al jacuzzi?

Se la poden treure a la zona d’aigües, i a la zona de tractaments, tot el nostre personal va protegit adequadament. Si bé és cert que a l’spa les mesures d’higiene sempre han estat superiors a la d’altres espais de l’hotel, ara hem augmentat la desinfecció i la neteja. Volem transmetre seguretat, confiança, i que el client estigui sempre tranquil.

Un altre dels moments on més espai es comparteix és a l’hora d’esmorzar quan tothom baixa al buffet.

Sí, però nosaltres, per exemple, tot el que fa referència a plats calents, ja abans de la pandèmia anaven a la carta. I pel que fa a la resta, com embotits, formatges... segueix oferint-se però només visualment. El client tindrà l’opció d’encomanar-ho el dia abans o el mateix dia des de la seva habitació o baixar a la sala, escollir, i que el nostre personal li porti a taula o que li pugin a l’habitació. Ara tenen tres opcions! Abans només en tenien dues, així que és un guany per al client.

Ara que ja tenen obert, tenen tot el personal reincorporat?

Tenim actiu el 90% de la plantilla i esperem que al mes d’agost ja estiguin tots treballant.