Una de les centrals de distribució d'Amazon. (Foto: Arxiu ANA)
Empresa

L'auge del comerç en línia deixa Amazon sense estoc

Arran de la pandèmia, l’empresa ha hagut de comunicar als seus usuaris que no té suficient inventari

Estar tancats durant mesos dins de casa va provocar una demanda mai vista en el comerç en línia. Per a les empreses que no havien fet el pas cap a la digitalització, la pandèmia va suposar l’actualització del seu sistema de compra-venda, i per les més veteranes, com Amazon, va esdevenir la consolidació del seu negoci. Però en una història sempre hi ha més d’una versió, i ara l’empresa per antonomàsia de les compres per internet ha anunciat que, amb l’emergència sanitària, s’ha quedat sense estoc per abastir els seus usuaris.

Aquesta setmana, Amazon ha enviat un correu electrònic als seus compradors per avisar-los que endarrereix al 5 d’octubre el seu ‘prime day’, és a dir, el dia que la plataforma s’omple d’ofertes i promocions i que s’havia de celebrar aquest estiu. La demanda durant els darrers mesos ha estat tan gran, que el gegant de les compres s’ha quedat sense productes, i ha decidit passar a la tardor aquesta data tan esperada per alguns. El tancament de moltes fàbriques, juntament amb alguns problemes de logística de la companyia, n’haurien estat també els motius.

En el cas d’Andorra, l’emergència sanitària va posar en evidència que el país necessita millorar el comerç en línia, adaptar-se als nous hàbits del consumidor i facilitar l’arribada de productes que es comprin per la xarxa. Tal va ser la situació que molts andorrans demanaven que les seves compres per internet arribessin a la Seu d’Urgell i des d’allà una persona els passés per la frontera, ja que indicar com a destí final el Principat podia suposar que el paquet trigués el doble en arribar pels tràmits duaners.