Jordi Daban, CEO de Daguisa Hotels. (Foto: Daguisa Hotels)
Entrevista

“Els hostes obriran la porta de l’habitació amb el seu mòbil i podran fer el ‘check-in’ virtualment”

El CEO de Daguisa Hotels, Jordi Daban, detalla la posada a punt de la cadena hotelera, que tindrà l'oferta gastronòmica com un puntal de la temporada d'estiu

Entre el 20 de març i el 25 de maig, les instal·lacions de l'Hotel Golden Tulip Andorra Fènix es van reconvertir en una residència per a la gent gran, evitant així que més d'una trentena de padrins del Cedre es contagiessin de Covid-19. Gairebé dos mesos després, els establiments de Daguisa reobren les portes per acollir, aquest cop, turistes i andorrans que vulguin gaudir de les instal·lacions i de la seva aposta gastronòmica. En parlem amb Jordi Daban, CEO de la cadena hotelera.

A partir d'aquest divendres tornaran a tenir ocupat l'hotel. Com es presenta el primer cap de setmana?

Estem al 70%, que és una ocupació alta. Tots els nostres clients poden estar tranquils perquè tenim a punt les mesures de seguretat marcades pel Govern i les addicionals que estableix la marca internacional de la cadena. A través de la tecnologia, per exemple, els hostes obriran la porta de l'habitació amb el seu mòbil i podran fer el 'check-in' i el check-out de manera virtual, sense que hi hagi contacte amb el personal de l'hotel si no ho volen.

S'han curat en salut...

Sentim que la gent encara és una mica reticent a sortir fora de vacances, tenen por, així que hem adaptat el nostre servei per esvair-los tots els dubtes. Et poso un altre exemple: el bufet de l'esmorzar desapareixerà i, el dia abans, el client haurà d'especificar quin tipus d'esmorzar voldrà. Podrà escollir entre quatre propostes diferents: 'Healthy', 'Continental', 'Andorrà' i 'Infantil') i, si el menjarà en la seva habitació o en el restaurant, on tots els treballadors portaran mascaretes.

Durant dos mesos, vostès van convertir el seu hotel en un centre sociosanitari. L'establiment ha recuperat el seu aspecte habitual?

Totalment. Tot l'hotel es va sotmetre a un procés de desinfecció amb ozó; hem hagut d'arreglar algunes habitacions que van quedar malmeses per les cadires de rodes i d'altres que s'han repintat. Quan vam convertir l'establiment en residència vam desmuntar habitacions i vam treure mobiliari i també s'ha hagut de tornar a posar tot a lloc. Hem tingut una mica de trasbals però ja hi comptàvem, ho vam fer perquè creiem que era el nostre deure.

Tenen intenció d'explicar als seus hostes la feina que han fet pel país?

En principi no, però tenim al cap fer alguna cosa al mes de setembre, però no per explicar-ho als clients que vinguin. Ho vam fer perquè teníem el convenciment de fer-ho. Enguany han apostat per la gastronomia com un reclam per als visitants, també la podran tastar els d'aquí? I tant! És la nostra manera d'apropar els andorrans a l'hotel. Hem volgut obrir la nostra oferta gastronòmica i els espais de l'establiment al públic nacional. La terrassa-solàrium comptarà amb l'espai The RoofTop Van, amb una food truck I una zona de còctels. Els que vinguin podran prendre una cervesa, una copa de vi o de xampany, acompanyats d'alguna cosa per picar tipus vermut, així com de diferents tipus d'hamburgueses, entrepans, amanides i taules d'embotits.

I per a paladars més selectes?

Comptarem amb l'assessorament gastronòmic del xef del Grup, Narcís Allué, qui forma part del prestigiós 'Club des chefs' del Golden Tulip de Louvre Hotels per al nou restaurant de tapes The Mezzanine. Són dues propostes gastronòmiques informals, per menjar de manera distesa en poc temps i, per tant, es complementen perfectament amb el restaurant gastronòmic Kronos de l'Hotel Golden Tulip Fènix.