El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo. (Foto: SFG)
Consum

El pla estratègic del comerç busca donar eines al sector

El farà la mateixa empresa que ja va elaborar l'estudi del 2015 sobre turisme i compres

Andorra la Vella.- La consultoria Intueri Consulting serà l'encarregada de dur a terme els treballs de redacció del pla estratègic del comerç 2021. Tal com ha explicat el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, en la roda de premsa posterior al consell de ministres, l’objectiu és donar continuïtat al pla estratègic de turisme de compres, engegat el 2015, amb la voluntat de seguir donant eines a un sector clau per a l’arribada de turistes i visitants al país.

En general la valoració del sector, de l’antic pla, ha estat positiva, i tant des del ministeri de Presidència, Economia i Empresa com des del ministeri de Turisme s’ha acordat fixar com a objectiu el de seguir amb les accions proposades i reformular algunes propostes a partir del diàleg ja iniciat amb els agents econòmics i després de la situació provocada per la Covid-19 que demanda la necessitat de revisar propostes de millora, ha afegit Gallardo.

Tal com ha comentat el ministre, comptar amb la consultoria Intueri Consulting per a la realització del pla permet recuperar la base de treball ja iniciada, perquè és la mateixa companyia que va redactar l’anterior pla. El treball que Intueri Consulting va anar executant amb el pla estratègic de turisme de compres (entrevistes i contactes amb tots els agents econòmics, així com la constatació de la seva realitat territorial i comercial en el moment de la seva implementació), va permetre conèixer de primera mà l’estat del 'retail' del país, el de les pròpies empreses i operadors, així com el seu procés d’evolució i posicionament.

La continuïtat del treball permet la revisió del full de ruta i les prioritats per adaptar-lo a la nova conjuntura del moment tant a nivell de gestió (canvis en els àmbits de la gestió pública, accions en execució i d’altres pendents) com de mercat (l’impacte actual i futur de la Covid-19, i quines són les noves exigències del mercat).