Un moment de la jornada organitzada per Limbit. (Foto: Limbit)
La jornada organitzada per Limbit. (Foto: Limbit)
Empresa

La transformació digital, clau per fer d'Andorra un referent

Limbit neix com una plataforma per digitalitzar processos i formularis de qualsevol companyia

Les vivències, les estratègies i l'impacte d'una ràpida digitalització són clau per fer d'Andorra un país de grans oportunitats pels negocis globals i per l'atracció i el desenvolupament de noves companyies. Així s'ha posat en manifest en un punt de trobada, debat i reflexió transversal que ha servit per presentar Limbit, una empresa andorrana pertanyent a la família del fons d'inversió global Copernion.

Limbit és la primera 'startup' andorrana que rep inversió d'un fons global i es preveu que creixi ràpidament els mesos vinents, dins i fora del país, gràcies a la seva plataforma "àgil i segura" per digitalitzar processos i formularis de qualsevol companyia.

A la trobada han pres part referents i líders innovadors de diversos sectors de l'economia europea; llançant els primers 'Digital Dialogues Premier', que han tingut com a eix central 'L'Oportunitat i els beneficis d'una Andorra Digital cap al món: el Delaware Europeu', en una iniciativa amb voluntat de continuïtat al país. L'acte ha estat conduït pel 'chairman' de Copernion, Juan Manuel Barrionuevo, i ha comptat amb ponents destacats de dins i fora d'Andorra, com ara Jaume Echegoyen (Global Partner Copernion), Antoni Peris (expert en energia i transformació, CN El Balis), Adrià Peribañez (CDO Andbank), Manel García (CEO Bomosa), i amb la participació especial de Josep Maria Missé, que ha apuntat als avenços aconseguits per Andorra els darrers anys, però també ha dibuixat els reptes pendents per fer del país un referent internacional a l'hora d'invertir.

Carles Fernández (CEO) i Lazlo Sasplugas (CTO) de Limbit (abans coneguda com a Selfaudit) han presentat alguns dels trets diferencials d'aquesta empresa capdavantera. En paraules de Fernández, "en una era que requereix transformacions àgils i simples, sentíem que havíem d'acompanyar amb una nova identitat la visió i el valor afegit que aportàvem als clients, ja no només com un programari de digitalització basat en 'checklist', sinó com allò que som, una plataforma que inicia i potencia la transformació digital capaç de connectar i recollir les dades de qualsevol companyia, negoci, departament i/o sector".

Sota el concepte de 'Simplify Data Collection' Limbit es vol posicionar com una empresa de referència per a qualsevol companyia que vulgui fer una transformació digital. "La nostra proposta per a les empreses és eliminar completament el paper, transformant tots els formularis, firmes, auditories i controls en documents digitals més eficients i amb disponibilitat des de qualsevol lloc". "No es tracta només de passar menys temps a la feina o en els processos es tracta de millorar el temps que ja hi passem, dedicant-nos a obtenir dades més valuoses, a enriquir els nostres processos sense perdre de vista els seus objectius de negoci", afegeix.

Copernion, amb seu a Madrid, compta amb més de 22 empreses en el seu portfoli, de les quals dues ja tenen una avaluació superior als 200 milions. A més, tenen una empresa unicorn (les empreses unicorn són aquelles que arriben a una valoració de 1.000 milions de dòlars sense tenir presència a la borsa). També compta amb una sòlida xarxa d'inversors en catorze països i ha escollit Limbit per acompanyar-la en el procés d'expansió global confiant en l'enorme oportunitat que existeix avui dia per a la digitalització.