Imatge de la nova campanya. (Foto: Coopalsa)
Empresa

Coopalsa incrementa les freqüències de pas i comença una campanya de promoció del transport públic

Quant a les compensacions per les rebaixes de les tarifes, des de la companyia asseguren que tenen un informe tècnic que avala la xifra que reclamen

Potenciar l'ús del transport públic com l'alternativa sostenible, més econòmica i beneficiosa per a la mobilitat del conjunt del país. Aquest és el missatge de fons de la campanya de promoció del transport públic que Coopalsa ha presentat aquest dilluns i que es difondrà als autobusos, als mitjans de comunicació i a les xarxes socials durant els propers mesos. A més, la companyia ha incrementat les freqüències de pas d'algunes línies.

La campanya publicitària s'emmarca dins del compromís de l'UTE formada per Cooperativa Interurbana i Transpisa (filial andorrana d'ALSA), en tant que concessionària de les línies de transport públic L2, L4, L5, L6 i Línia Circular, per fomentar l'ús dels autobusos. El gerent de la companyia, Gabriel Dallerès, ha fet èmfasi durant la presentació en la necessitat de donar suport a les accions del Govern per promoure el transport públic com a peça clau per avançar en els objectius de desenvolupament sostenible i per fer donar resposta a la quina és una de les preocupacions cabdals dels ciutadans, com és la mobilitat.

Amb el lema 'és l'opció', la campanya presentada per Coopalsa remarca l'atractiu del transport en autobús per reduir la petjada de carboni, per millorar el trànsit al país i per estalviar temps i diners. En aquest sentit, els diferents missatges que es faran arribar a la ciutadania durant els mesos de durada de la campanya també inclouran una promoció específica de l'abonament de 30 euros mensuals que permet fer viatges il·limitats, així com de l'app MOU-T-B, desenvolupada per FEDA i que té per objectiu millorar sensiblement l'experiència dels usuaris del transport públic.

A l'altre plat de la balança, la campanya publicitària servirà per recordar les mancances i defectes dels desplaçaments en vehicle privat com les retencions, la contaminació, la despesa creixent en aparcaments i combustible i la pèrdua de temps que pot arribar a suposar aquest mitjar de transport. En aquest cas, sota el lema 'no és l'opció'.

Paral·lelament, aquest dilluns s'han incrementat les freqüències de pas de diverses línies. Així, fins al mes d'abril i coincidint amb la temporada d'hivern els autobusos de l'L2 (Andorra-Encamp) i l'L6 (Ordino) passen cada 15 minuts, i l'L4 (Andorra- Pas de la Casa) ho fa cada vint minuts. A més, la plantilla s'ha incrementat en una desena de persones per reforçar la temporada d'hivern. Aquesta informació es donarà a conèixer també a través de la web www.bus.ad i les xarxes socials de Coopalsa i Mou-te en Bus.

D'altra banda, i en relació a les demandes dels periodistes sobre les compensacions per les rebaixes tarifàries, des de Coopalsa han manifestat que tenen un informe tècnic que avala la xifra de 260.000 euros. A més, han expressat que el ministeri els ha comentat que té els seus informes, tot i que des de la companyia no hi han tingut accés. Per tant, amb aquesta discrepància, Coopalsa considera que seria bo que els tècnics es trobessin per mirar de trobar una posició comuna, partint de la base que tots tenen la mateixa documentació.