Vi en llauna?
A l'Alça

Vi en llauna?

La nova tendència del sector vitivinícola arriba a Andorra de la mà de l'empresa GLASS

Si estem acostumats a beure cervesa o refrescos en llauna, per què no fer-ho també amb el vi? La tradició centenària que ha envoltat el món vitivinícola ha impedit embotellar el vi de qualitat en qualsevol envàs que no fos vidre. Però això fins ara, perquè l’empresari català Joan Anton Romero s’ha atrevit a contradir el sector i enllaunar el vi per vendre’l al nostre país i la resta del món amb la seva marca GLASS. Tal com ha explicat en una entrevista al programa ‘A l’Alça’, “des del minut 0 volíem treballar els mercats internacionals. Per què? Els mercats internacionals són més madurs; i va ser Andorra el primer país que ens va contactar a nosaltres; vam provar, vam fer uns tastos i vam començar a treballar, i ens fa especial il·lusió perquè podem vendre a Andorra etiquetat en català”.

El negoci va arrencar amb 100.000 llaunes de vi blanc, rosat, negre i escumós blanc i rosat. Per ara al Principat es pot trobar en una reconeguda cadena de supermercats, però la seva intenció és ser present a les pistes d’esquí i als hotels i restaurants del país. La seva innovació presenta moltes avantatges mediambientals; sense anar més lluny, l’alumini és 100% reciclat i 100% reciclable. “En quant a responsabilitat amb el medi ambient, hi ha dues coses que aquí l’alumini es porta una avantatge tremenda; la primera és que és més prim, i per tant, és més fàcil de refredar: gastem menys llum i és més ràpid i reduïm la petjada de carboni. Per altra banda, en el transport, el contingut de la llauna és tot contingut, no tenim la part del coll que perdem i és molt més lleuger, per tant, reduïm combustible, emissió de gasos i per tant també reduïm la petjada de carboni”, ha assegurat Romero.

El responsable de GLASS també ha explicat que la llauna és un format molt polivalent, apte per a tots els públics: “La gent jove, quan surt, té més alternatives a la cervesa i els alcohols d’alta graduació; la gent de mitjana edat, quan és a casa, pot compartir copes de vi sense haver d’obrir ampolles senceres de varietats diferents, i la gent gran, que havia deixat de prendre vi per la dificultat d’obrir el tap i el pes de l’ampolla, ara ho té molt fàcil”. Amb els anys, el mercat del vi ha anat perdent adeptes pel creixement en el consum de la cervesa i l’entrada de noves begudes espirituoses de poca graduació, i iniciatives com aquesta obren la porta a poder recuperar el públic perdut.