El ministre de Presidència, Economia i Empresa en funcions i president d'Andorra Business, Jordi Gallardo, durant la seva intervenció. (Foto: Andorra Business)
Un moment de l'Andorra Business Market. (Foto: M. F.)
Innovació

L'Andorra Business Market es reivindica com 'una bona eina per connectar projectes amb potencials inversors'

L'any passat la cita va aconseguir crear un fons d'inversió d'1,3 milions d'euros

Andorra la Vella.- Amb "l'objectiu de connectar els projectes emprenedors del país amb inversors" s'està duent a terme aquest dijous la tercera edició de l'Andorra Business Market, una cita que aquest any compta amb 195 inscrits, 22 dels quals emprenedors que busquen inversió per a les seves empreses. Tenint en compte que l'any passat hi va haver cinc inversors que van apostar "per projectes d'Andorra", creant un fons d'1,3 milions d'euros, es considera que la cita és "una bona eina per connectar projectes amb potencials inversors", tal com ha posat en relleu el ministre de Presidència, Economia i Empresa en funcions i president d'Andorra Business, Jordi Gallardo.

Gallardo ha volgut subratllar "la bona acollida i acceptació" que té aquest fòrum tal com demostra el fet que després de les dues primeres edicions el volum d'inscrits vagi a l'alça. De fet, ha destacat que la cita es duu a terme de la mà de la xarxa Business Market i que això faciliti que Andorra s'estigui "fent un espai", sobretot, en la xarxa espanyola i llatinoamericana.

De fet, tant Gallardo com la directora d'Andorra Business, Judit Hidalgo, s'han mostrat optimistes que la cita d'aquest any doni "bons resultats". En aquest sentit, Hidalgo ha manifestat que si bé és "difícil de dir" si hi haurà més inversió que l'any passat, una xifra que ha subratllat, el cert és que hi ha més inversors i amb "més capacitat d'inversió" però també ha destacat que hi ha "un canvi de paradigma macroeconòmic i caldrà veure l'inversor en quin punt està". Malgrat això, ha afegit que han constatat "moltes ganes" entre els possibles impulsors de negocis i que a més s'ha volgut tocar "els sectors que els interessa" perquè hi hagi aquesta inversió. En aquest sentit, la directora d'Andorra Business ha detallat que dels fons recaptats l'any passat encara se n'està fent un seguiment, ja que els resultats sovint es donen a més llarg termini i ha subratllat que la cita també és un bon espai perquè hi hagi un "contacte" amb els inversors i que aquests facin de '"coaching'" i assessorin els emprenedors sobre "què millorar". En aquest sentit, ha manifestat que hi ha "moltes històries d'èxit" en què el projecte s'ha millorat gràcies a aquestes relacions. Les empreses que presenten els seus projectes han d'exposar en el marc del fòrum perquè volen els diners i en aquest sentit, n'hi ha que el necessiten per apostar per noves tecnologies, per expandir-se o per buscar personal.

La majoria dels participants són empreses emergents "en diferents graus de maduresa", tot i que la gran majoria "ja han anat al mercat" i de fet durant la jornada també es veurà "algun projecte més madur", fins i tot, algun "projecte de país que busca finançament", ha exposat Hidalgo.

Quant a l'impacte que el context macroeconòmic pugui tenir en aquests possibles inversors, la directora d'Andorra Business ha valorat que cal ser "cautelosos" perquè no se sap ben bé què pot acabar passant, però sembla que els participants tenen "l'objectiu d'invertir" i, per tant, des d'Andorra Business s'espera que el context mundial "afecti el menys possible", si bé Hidalgo ha advertit que cal ser conscients que "no vivim en una bombolla".