La seu de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis. (Foto: Arxiu ANA)
Empresa

Jornada per conèixer el Centre de resolució de conflictes empresarials

El centre és un servei que ofereix la cambra des de fa tres mesos

La Cambra de Comerç, Indústria i Serveis organitza una nova jornada del Centre de resolució de conflictes empresarials (CRCE) que tindrà lloc el dimecres 29 de març, a les sis de la tarda, al Centre de congressos d’Andorra la Vella. L’acte pretén donar a conèixer i fomentar l’aplicació d’aquest mètode alternatiu de resolució de conflictes tot exposant el debat en una taula rodona de tres casos reals. L’objectiu és buscar altres maneres de resoldre conflictes d’una manera més efectiva, i evitant la via judicial, de manera que tot el procés sigui menys costós, més ràpid i no afecti negativament les relacions entre les parts involucrades.

La taula rodona permetrà exposar diferents experiències pràctiques entre els experts en la matèria i en concret, hi prendran part dos mediadors i un pèrit. Hi participaran Juan Antonio Ruiz García, advocat i mediador de Cuatrecasas especialista en litigació i arbitratge; Natàlia Flores Pujol, advocada i mediadora experta en la prevenció, gestió i resolució de conflictes empresarials, tant en l'àmbit mercantil com en l'organitzacional i Joan Lagen Vidal, economista i amb una àmplia experiència en conflicte en empreses familiars, sector públic i immobiliari privat.

L’objectiu de la jornada és mostrar com s’aplica la mediació, la conciliació, i el 'fact finding', tres procediments que ofereix el centre.

El Centre de resolució de conflictes empresarials
El CRCE és un servei que ofereix la cambra des de fa tres mesos i està liderat per la directora, Pilar Escaler, amb el suport de la responsable del centre, Jordina Ticó. Les funcions del servei del centre són assessorar sobre quin mètode és més adient en cada cas. A més, també s’admeten a tràmit les sol·licituds, es gestionen i es tramiten els procediments, es fa la designació de la persona imparcial entre els professionals inscrits a la cambra, es proposa un espai adequat per dur a terme la mediació, es determina la llengua, es fan les notificacions i es gestiona la documentació requerida.