El CTO & Co-Founder d'Aumentium, Jorge Garcés, i la CEO & Co-Founder d'Aumentium, Jessica Rivera. (Foto: )
Speaker's Corner

Speakers'Corner: tot allò que cal saber per crear una 'start-up' i que no apareix als manuals d'instruccions

El cofundador d'Aumentium, Jorge Garcés, compartirà els errors i els encerts que ha comès a l'hora de fundar una empresa emergent

Escaldes-Engordany.- Existeixen molts llibres que poden explicar com crear una 'start-up' des de zero, però, tal com pot assegurar el cofundador d'Aumentium, Jorge Garcés, des de la seva experiència, la realitat, sovint, s'allunya dels manuals d'instruccions. "Per molt bona voluntat que hi posis, no pel sol fet de posar-te a treballar en un garatge acabaràs convertint-te en Steve Jobs" bromejava Garcés. De fet, el creador d'Aumentium no fa aquestes afirmacions sense coneixement de causa, ja que ha creat tres 'start-ups' al llarg de la seva trajectòria professional -la primera en l'àmbit de serveis de seguretat per les PIMES l'any 2008 i la segona en el sector de l''email' màrqueting l'any 2013-. Ara, després d'haver topat de cara tant amb errors com amb encerts, proposa compartir la seva experiència davant d'aquells que plantegen iniciar-se en l'aventura.

Precisament per aquest motiu, el cicle de debats Speakers'Corner acollirà el proper dimecres 17 de maig a l'hotel Roc Blanc d'Escaldes-Engordany la conferència 'Emprenedoria de 0 a 100. El que ningú t'ha explicat. Com preparar des de l'inici una 'start-up' per a rebre rondes d'inversió Sèries A'. Un col·loqui on primer Garcés exposarà davant del públic present diversos consells sobre què s'ha de tenir en compte a l'hora d'iniciar un projecte i després se centrarà en el terme 'Venture Capital', també conegut com a 'capital de risc'. "El més important és definir quin tipus d''start-up' vols crear, ja que els condicionants seran diferents" avançava Garcés. "Vols crear una empresa de la qual puguis viure tota la vida o un projecte que sigui vendible en cinc o deu anys?" temptejava el cofundador d'Aumentium.

Segons la seva pròpia experiència, allò que no hauria de fer mai un emprenedor és deixar-se emportar pel màrqueting actual. "Estem envoltats de molt 'hype' extern, però sempre hem de ser conscients del veritable camí que volem emprendre" apuntava Garcés. Per altra banda, Garcés sí que recomanaria estar pendent del 'momentum', és a dir, el moment adequat. "No n'hi ha prou que tu et trobis al moment adequat perquè els teus productes siguin adquirits. El mercat també hi ha d'estar" assenyalava Garcés mentre assegurava que, actualment, Andorra, es troba en un moment ideal per a les start-ups quant a transformació digital. "Les institucions estan donant suport a molt aquest àmbit a través de plans de digitalització" afegia.