Dimecres 30 d'abril de 2025
|
23:06 H
Els carburants continuen la seva escalada de preus.
Els carburants continuen la seva escalada de preus. (Foto: Arxiu ANA)
Indicadors

El preu dels carburants va pujar un 17% el juliol

Andorra la Vella

Els carburants van augmentar de mitjana un 17% durant el mes de juliol respecte al mateix període de l'any anterior: el gasoil de calefacció (22,9%), el de locomoció (18,2%), el de locomoció millorat (17,5%), la gasolina sense plom de 95 octans (14,6%) i la sense plom de 98 octans (13,7%).

De gener a juliol del 2018, tots els carburants han augmentat de preu respecte al mateix període del 2017, sobretot el gasoil de calefacció, amb un 11,5%. En el període d’agost del 2017 fins al juliol del 2018, el preu mitjà de tots carburants ha augmentat respecte al mateix període anterior, i el que més s’ha incrementat és el gasoil de calefacció (11,1%), que ha passat de 0,669 euros el litre a 0,743.

Pels preus dels carburants amb dades ajustades, un cop eliminades les variacions causades pels efectes del calendari i del període de l’any en què ens trobem, es constata en el gasoil de locomoció i la gasolina sense plom de 95 octans una tendència a la baixa, tot i que positiva, en el darrer mes, situant-se en un 1,3% i un 0,7%, respectivament. En canvi, pel que fa al gasoil de locomoció millorat i a la gasolina sense plom de 98 octans, presenten una tendència a l’alça en els darrers quatre mesos, i se situen en un 1,7% i un 2,0%, respectivament.

Importació de carburants

Andorra ha importat 14,29 milions de litres de carburants durant el mes de juliol, el que suposa una variació percentual positiva del 12,0% respecte al mes de juliol de l’any anterior. El carburant que més s'ha important ha estat el gasoil de locomoció amb 10 milions de litres. Aquesta dada arriba en un moment en què a tot el món s'està questionant el futur dels vehicles dièsel i les vendes estan caient en picat. Així, segons l’últim informe d’Estadística, el mes de juliol hi va haver 49 matrícules menys, xifra que suposa una davallada del 26,8% respecte al mateix període del 2017. En els últims dotzes mesos el descens se situa en 123 vehicles, un 6,3% menys.

D'altra banda, de gener a juliol del 2018, la importació dels carburants ha estat de 107,44 milions de litres, donant una variació percentual del 6,7% en contraposició al mateix període de l'any 2017. D’agost del 2017 fins al juliol del 2018, la importació de carburants ha estat de 184,23 milions de litres, el que suposa una variació positiva del 3,6% respecte als 177,82 milions de litres importats en el mateix període anterior.

Aquest mes de juliol, en comparació amb el mateix mes de l'any anterior, tots els grups presenten variacions positives: fuel domèstic amb un 28,6%, gasoil de locomoció amb un 10,5% i gasolina sense plom amb un 9,2%. Les dades han estat facilitades pel departament d'Estadística del Govern.

Notícies relacionades