Visita institucional a l'Agència Tributària Catalana de la Seu d'Urgell. (Foto: La Seu.cat)
Internacional

L'oficina de l'Agència Tributària Catalana de la Seu d'Urgell recapta 8,9 milions d'euros en un any i mig

En aquest període, ha atès 1.532 persones i ha gestionat 11.530 expedients

 

 

L'oficina territorial que té l'Agència Tributària de Catalunya (ATC) a la Seu d'Urgell ha recaptat 8,9 milions d'euros entre el mes de setembre de 2017 i el 31 de març d'enguany. A més, en aquest període ha atès 1.532 persones i ha gestionat 11.530 expedients. El personal de l'equipament torna a oferir, per segon any consecutiu, la seva col·laboració per a confeccionar la declaració de la renda de 2018, servei pel qual es va prestar assistència a 1.122 ciutadans l'any passat, comptant l'oficina de la capital alturgellenca i les altres dues que hi ha a l'Alt Pirineu i Aran, a Tremp i Vielha. En aquest sentit, un 96% dels seus usuaris van qualificar l'atenció rebuda com a "altament satisfactòria".

Sis professionals de les oficines amb què compta l'ATC a l'Alt Pirineu i Aran (87 a tot Catalunya) es posen a disposició d'aquells ciutadans que vulguin rebre el seu assessorament a l'hora d'elaborar la seva declaració de renda i patrimoni 2018. Es pot reservar cita prèvia, per tal de ser atès presencialment entre el 14 de maig i l'1 de juliol.

La secretària d'Hisenda de la Generalitat de Catalunya i presidenta de l'Agència Tributària de Catalunya, Marta Espasa, ha visitat aquesta setmana l'oficina de la Seu d'Urgell, on ha mantingut una reunió amb el seu responsable, a més del director de l'agència catalana, Eduard Vilà, l'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla, i el primer tinent d'alcalde, regidor d'Hisenda i president del Consell Comarcal de l'Alt Urgell, Jesús Fierro.

L'ATC, que compta amb 32 oficines distribuïdes per diferents municipis de Catalunya, presta serveis relacionats amb tots els tributs plenament gestionats per l'agència catalana, a més de l'atenció de la recaptació executiva abans encomanada a l’Agència Estatal de l'Administració Tributària. Per tant, la seva cartera de serveis s'ha incrementat i, alhora, s'ha aproximat a la ciutadania. Des de la posada en marxa de les noves oficines, han atès més de la meitat (54%) dels contribuents que s'han adreçat a l'ATC i, a més, el nombre de cites prèvies ha crescut un 92%.

També, en el marc del desplegament territorial, i amb la voluntat d'aproximar l'administració tributària als contribuents, la xarxa Tributs de Catalunya ha comportat el desenvolupament d'un marc de col·laboració estable amb les administracions tributàries locals per gestionar els tributs amb més proximitat al ciutadà. D'aquesta manera, disposa de 203 oficines, amb les quals ha assolit un potencial d'actuació sobre 911 municipis que cobreixen el 86% de la població.