Andorra la Vella.- Les vendes de les grans superfícies del comerç al detall han crescut, durant el mes de febrer, un 8,2% respecte de les del mateix mes de l'any anterior. Tal com mostren les dades públiques del departament d'Estadística, la venda de productes alimentaris és el que més ha augmentat, amb un increment de més del 12%, i la venda de la resta de productes ho ha fet tan sols un 4,9% en comparació del 2019.
Aquest increment general anual de les vendes se situa per sobre de la xifra dels països veïns, ja que a Espanya han augmentat un 7% i a França, un 5,5%. Pel que fa a l'índex de vendes a preus constants, és a dir, un cop s'elimina l'efecte dels preus, ha crescut un 6,7%, on els productes alimentaris han augmentat un 10% i la resta un 3,8%.
Quant a l'ocupació que depèn de les grans superfícies, cal destacar que s'ha incrementat en un 1,5% en comparació al febrer de l'any anterior, mentre que representa una disminució de l'1,9% respecte al gener d'aquest 2020. El volum de dones i homes presenta una gran estabilitat durant els darrers dotze mesos: el 63,8% correspon al gènere femení i el 36,2% al masculí. Respecte al mateix període de l'any anterior, les dades mostren que la proporció de dones ocupades en aquest tipus d'establiments ha crescut un 2% al febrer, mentre que la proporció d'homes ha caigut en un 3,3%.
Finalment, la jornada laboral del personal ocupat en les grans superfícies comercials, el febrer del 2020, es distribueix entre el 93,3% que té una jornada laboral a temps complet, i el 6,7% restant que gaudeix d'una jornada laboral a temps parcial. Aquestes proporcions es mantenen pràcticament idèntiques al llarg dels últims dotze mesos.