Divendres 15 de novembre de 2024
|
00:31 H
L'ACA prepara un equip de 'sim-racing' per competir als E-esports
A l'Alça

L'ACA prepara un equip de 'sim-racing' per competir als e-esports

Ordino

Una de les categories d’e-esports que l’Automòbil Club d'Andorra (ACA) està desenvolupant al país és el 'sim-racing': el que serien les curses de motor tradicional, traslladades al món virtual mitjançant simuladors electrònics. Així ho ha manifestat el secretari general de l’ACA, Toti Sasplugas, en una entrevista al programa 'A l'Alça'. A diferència d’altres esports tan populars en els videojocs com el futbol, el sim-racing sí és capaç de recrear les mateixes sensacions que es viuen quan es condueix un vehicle real. "La Federació Internacional d’Automobilisme, a diferència d’altres federacions, ha cedit les llicències a les companyies que fan els jocs, però tutela les competicions", ha explicat. En aquest sentit, Sasplugas ha avançat que "sobre la taula es té fer un campionat d’Andorra de 'sim-racing'", però abans s'ha de crear un equip nacional. "Quan parlem amb la FIA ens diuen, ‘la FIA organitza les finals mundials de 'sim-racing' on cada país envia els seus millors pilots, però el millor és que prèviament cada país tingui el seu campionat de 'sim-racing' en la disciplina que vulgui, perquè d’allà surten els campions que vagin a les mundials finals’" i ha afegit que tenen "molt clars els passos que hem de fer i els hem d’anar consolidant, per tant, ho tenim molt ben programat però no podem córrer: primer el centre d’entrenament, que ja és una realitat, l’escola que està en fase 2 i el campionat en fase 3...".

La necessitat de regular un món tan desconegut per a alguns i alhora amb tanta projecció com els e-games, ha empès també al Govern a preparar una llei dels esports electrònics i a impulsar un pla econòmic que en dos anys converteixi el país en un referent mundial en aquest camp, que acumula 250 milions de jugadors habituals i 300 milions d’espectadors ocasionals. Un negoci que Andorra vol captar perquè "el món dels e-esports i els 'e-games' té tot un ecosistema al voltant interessantíssim que només fa que créixer, perquè no és només el jugador, sinó qui dissenya el joc, les plataformes que els creen que poden estar aquí perquè són negocis tecnològics; els equips esportius que han de tenir la seva seu social i un lloc per entrenar...", ha detallat el secretari general de l’ACA.

Es preveu que els jocs electrònics generin un volum de negoci de 1.600 milions de dòlars al 2021, que surten dels patrocinis, la publicitat i tot el que es mou al voltant els 4.000 tornejos que hi ha registrats actualment.

Notícies relacionades