Una de les torres del Clot d'Emprivat d'Escaldes-Engordany. (Foto: Grup Heracles)
Una de les darreres actuacions del Grup Heracles. (Foto: Grup Heracles)
Empresa

La digitalització de processos potencia la competitivitat de les empreses

Grup Heracles ha aconseguit reduir en un 80% la seva càrrega administrativa, així com l'eliminació de procediments duplicats

Les empreses andorranes estan guanyant competitivitat amb la digitalització de processos. Un d'aquests exemples és la companyia andorrana Grup Heracles, que comprèn activitats dins del cicle de la construcció, i que ha aconseguit reduir en un 80% la seva càrrega administrativa, així com l'eliminació de processos duplicats. D'aquesta manera, la companyia ha millorat la gestió del temps de la seva plantilla i la presa de decisions a través de la digitalització de processos duta a terme amb la plataforma tecnològica AuraQuantic.

Les cinc empreses que integren el Grup Heracles han assolit, a més, ser més sostenibles gràcies a la reducció de l'ús del paper en un 75% i el compliment al 100% dels protocols establerts, la qual cosa els ha repercutit en avantatges estratègics en un sector tradicional poc digitalitzat. D'aquesta manera, l'empresa s'ha convertit en un referent en digitalització mitjançant la integració de diferents tecnologies com ara la gestió i automatització de processos (BPM) i la gestió documental intel·ligent.

El resultat s'ha traduït en una millor gestió del temps de treball i en un seguiment en temps real de tots els processos. En aquest sentit, tots els empleats, des de xofers, maquinistes o encarregats d´obra, han registrat la seva activitat diària en la plataforma. Així s'aconsegueix garantir un millor control del procés productiu, ja que la plataforma ofereix informació actualitzada i detallada de la localització dels materials, l'estat de les obres i el seguiment dels clients.

Tota la informació actualitzada en temps real permet accelerar la presa de decisions i evita la duplicitat de dades i informacions incorrectes. Aquest procés permet, a més, que tota la plantilla involucrada en aquests processos tingui un accés pràctic a totes les dades.

Així, la reducció de temps en la gestió de tràmits i eliminació d'errors ha millorat la percepció dels clients sobre la qualitat del servei de la companyia.

Principals reptes

Els principals reptes han estat la digitalització dels informes d'obra, la gestió de la qual es realitzava 100% en paper, i la creació d'una unitat centralitzada on emmagatzemar i consultar en temps real les dades necessàries per a completar el procés de venda.

AuraQuantic ha dut a terme aquest procés en tres parts. En la primera, es va crear una solució personalitzada per donar suport als principals problemes detectats per la companya. En la segona etapa, es va iniciar un període de proves amb la finalitat que els diferents departaments de la companyia s'adaptessin a l'ús de l'eina de manera fàcil i progressiva. Finalment, hi ha hagut una tercera etapa de posada en marxa dels nous mecanismes de treball.