Dijous 01 de maig de 2025
|
16:18 H
Ordinador portàtil.
Ordinador portàtil. (Foto: ARXIU ANA)
Indicadors

Un 7,7% de la població objectiu dedica la meitat del seu temps o més en treballar amb dispositius digitals

Andorra la Vella.- Un 7,7% de la població objectiu dedica, en la seva feina principal o darrera feina, la meitat del seu temps o més en realitzar càlculs relativament complexos, un 8,8% en llegir manuals i documents tècnics relacionats amb el seu treball, i un 15,9% en assessorar, formar o ensenyar a altres persones en l’àmbit del treball. Així es desprèn de les dades publicades aquest dilluns pel departament d'Estadística del Govern.

Les tasques a les quals es dedica la meitat del temps o més en major proporció són: interactuar amb persones externes a l'empresa o organització (63,8%), treballar amb dispositius digitals (47,0%) i treballs que requereixen esforços físics (39,2%).

Per sexe, un 22,6% dels homes dedica la meitat del temps o més en fer tasques que requereixen destresa amb els dits, enfront d'un 10,3% de les dones (destresa dits) i un 43,2% dels homes dedica la meitat del seu temps o més a fer esforços físics, enfront d’un 34,3% de les dones (físics).

D'altra banda, el 66,9% de les dones dedica la meitat del temps o més a interactuar amb persones externes a l'empresa o organització, enfront d’un 54,0% dels homes i un 50,4% dedica la meitat del seu temps o més a treballar amb dispositius digitals, enfront d'un 44,3% dels homes.

Els percentatges de persones de la població objectiu que dedica la meitat del temps o més augmenta amb el nivell d’estudis aconseguit (estudis obligatoris, estudis secundaris, estudis terciaris) en les següents tasques: treballar amb dispositius digitals (digital), llegir manuals i documents tècnics relacionats amb el treball (lectura), realitzar càlculs relativament complexos (càlcul), interactuar amb persones de la mateixa empresa o organització (interacció interna), interactuar amb persones externes a l'empresa (interacció externa) o organització i assessorar, formar o ensenyar a altres persones (guia). Contràriament, el temps dedicat a tasques que requereixen esforços físics (físics) o destresa amb els dits (destresa dits), disminueix amb l’augment del nivell d’estudis.

Respecte al grau d’influència en l’ordre i contingut de tasques en la feina principal o darrera feina, l’11,9% de la població en estudi tenen una gran o molt gran autonomia tant en l’ordre com en el contingut de la feina, mentre que el 43,8% tenen poca o cap autonomia en l’ordre i el contingut de les tasques.

Distingint per sexes, els homes tenen major grau d'influència sobre l'ordre i contingut de les tasques que les dones. Segons el nivell d’estudis, el grau de poder influir en l’ordre de les tasques i el contingut augmenta amb el nivell d’estudis. Per situació professional, el nombre de treballadors per compte propi que tenen una àmplia o molt àmplia influència tant en l'ordre com en el contingut de les tasques, és del 43,8%. En el cas dels assalariats, aquesta xifra es redueix al 5,4%.