Diumenge 28 d'abril de 2024
|
13:07 H
La jornada de concertació entre els sectors públic i privat, impulsada per l'EFA.
La jornada de concertació entre els sectors públic i privat, impulsada per l'EFA. (Foto: Redacció)
La jornada de concertació entre els sectors públic i privat, impulsada per l'EFA.
La jornada de concertació entre els sectors públic i privat, impulsada per l'EFA. (Foto: Redacció)
Empresa

Una quarantena d'assistents a la jornada de concertació entre el sector públic i privat

Andorra la Vella.- "L'objectiu de la jornada és propiciar un espai de trobada i reflexió conjunta enfocada a millorar la qualitat de les polítiques públiques a través de la col·laboració entre el sector públic i el sector privat". Així ho ha explicat la directora associada del Centre de Governança Pública d'ESADE, Mònica Reig, qui ha estat l'encarregada d'impartir aquest divendres una sessió de tres hores sobre la governança pública en el context actual a diferents secretaris d'estat i càrrecs de responsabilitat de Govern. En total, hi han participat una quarantena de persones.

"Pretenem compartir una sèrie de marcs acadèmics i teòrics, concretament dins del centre de governança pública d'ESADE i del programa 'Partners'", ha afegit Reig. De fet, aquest programa desenvolupa exclusivament coneixement en l'àmbit de la cooperació publicoprivada. L'experta ha detallat que la jornada també ha servit per "veure quins són els aprenentatges que en podem extreure per millorar aquesta qualitat amb la gestió de projectes col·laboratius" i, a més, ha remarcat que aquesta ha estat la meta al voltant de la qual s'ha desenvolupat la conferència.

En aquest sentit, ha afegit que el que es busca és "una visió i una comprensió sistèmica d'aquesta interdependència entre el sector públic i el sector privat; quins són els factors de governança que per a nosaltres són més incipients a l'hora d'aconseguir projectes que desenvolupin el rendiment i la legitimació esperats i compartir amb els assistents quins factors valora més la ciutadania a l'hora de posicionar-se a favor o en contra d'aquestes col·laboracions", ha enumerat Reig.

Reig ha subratllat que la característica més rellevant de la sessió ha estat que no es tracta d'un esdeveniment estrictament formatiu en el que un docent es limita a impartir una sèrie de coneixements. La voluntat de la trobada, per tant, ha estat compartir reflexions i establir una connexió entre 'mestre i alumne', una simbiosi a partir de la qual els coneixements "podran brollar d'una banda a l'altra i viceversa".

Notícies relacionades