Dijous 02 de maig de 2024
|
03:45 H
Els participants de la conferència 'La disrupció dels sectors tradicionals' organitzada per Creand Crèdit Andorrà.
Els participants de la conferència 'La disrupció dels sectors tradicionals' organitzada per Creand Crèdit Andorrà. (Foto: L. G.)
Els participants de la conferència 'La disrupció dels sectors tradicionals' organitzada per Creand Crèdit Andorrà.
Els participants de la conferència 'La disrupció dels sectors tradicionals' organitzada per Creand Crèdit Andorrà. (Foto: L. G.)
La CEO i cofundadora de Cocunat, Sara Werner, durant la seva conferència.
La CEO i cofundadora de Cocunat, Sara Werner, durant la seva conferència. (Foto: L. G.)
El soci de Pear VC, Pepe Agell, durant la seva conferència.
El soci de Pear VC, Pepe Agell, durant la seva conferència. (Foto: L. G.)
Empresa

La innovació com a eina per trencar amb els motlles dels negocis tradicionals

Andorra la Vella.- Creand Crèdit Andorrà ha organitzat aquest dimarts una nova conferència del cicle Talks que sota el títol 'La disrupció dels sectors tradicionals', ha servit per presentar dos casos on la innovació i els nous models de negoci han permès trencar amb els motlles dels negocis tradicionals. Concretament, la CEO i cofundadora de Cocunat, Sara Werner, i el soci de Pear VC, Pepe Agell, han abordat com l'emprenedoria pot fer canviar sectors amb models de negoci convencionals a través de les seves experiències professionals.

Cocunat és una empresa de bellesa lliure de tòxics que va trencar els motlles i les regles d'una indústria tan tradicional com és la cosmètica incloent una nova categoria com és el 'toxic free'. "Em vaig adonar que dins de la cosmètica hi havia molts ingredients que estan tipificats com a tòxics per la comunitat científica, però a la normativa no", per la qual cosa Werner va apostar per "crear un nou concepte que uneix el món natural i el sintètic" i "tot allò que realment és bo per a nosaltres i per al medi ambient". Es tracta d'una nova categoria de cosmètica que, tal com ha afirmat, compta amb dos milions de cerques diàries a internet.

Una altra de les decisions que es va prendre des de Cocunat va ser "la disrupció dins del sector" canviant la relació entre la cosmètica i la persona fent el salt al format digital i presentant els productes a través de la pantalla, sempre, això sí, amb una aposta clara per l'atenció al client. Per tal de mantenir el creixement de la companyia, Werner ha explicat que des del començament es va voler fer un pas més enllà "enfocant-nos en la innovació i amb la utilització de la intel·ligència artificial", una eina que ha permès "fer estudis molt profunds" que s'han culminat en "productes eficaços, innovadors i tecnològics".

Per la seva banda, el soci de Pear VC, Pepe Agell, ha exposat com la seva trajectòria com a emprenedor, i després com a inversor, l'han ajudat "a ser un millor líder" i establir les bases d'un bon lideratge "en un món canviant on tot va molt ràpid i es requereix molta capacitat d'adaptació".

Pear VC és un fons de capital de risc americà que inverteix en empreses de creació recent, precisament en el moment "on tot són incerteses". Agell ha explicat que aquestes operacions "són una aposta pel talent" de persones que tenen un gran treball de recerca al darrere "o unes inquietuds que poden canviar l'statu quo". Malgrat tot, ha reconegut que són apostes "molt arriscades perquè el més probable és que no vagi bé", tot i que si s'assoleix l'èxit amb una companyia la idea és que compensi "els errors" de les altres.

Notícies relacionades