"/> "/>
Dilluns 22 de juliol de 2024
|
00:28 H
El secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, durant la roda de premsa posterior al consell de ministres d'aquest dimecres.
El secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, durant la roda de premsa posterior al consell de ministres d'aquest dimecres. (Foto: SFG)
Sector públic

La prova pilot de la línia aèria amb Palma no tindrà cap cost pel Govern

El Govern no haurà d'abonar cap import per la línia aèria que durant els darrers mesos d'hivern ha enllaçat l'aeroport d'Andorra-la Seu amb el de Palma de Mallorca. Segons ha explicat aquest dimecres el secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, la prova pilot que s'ha dut a terme entre el gener i el març "ha sigut un encert i un èxit rotund" i, per tant, es tracta d'una línia "que s'aguanta per si sola". D'aquesta manera, el Govern s'estalviarà els 220.000 euros que es preveien en l'adjudicació a Air Nostrum i els destinarà a un nou enllaç amb Palma durant l'estiu del 2025.

Andorra la Vella.- El Govern no haurà d'abonar cap import per la línia aèria que durant els darrers mesos d'hivern ha enllaçat l'aeroport d'Andorra-la Seu amb el de Palma de Mallorca. Segons ha explicat aquest dimecres el secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, la prova pilot que s'ha dut a terme entre el gener i el març "ha sigut un encert i un èxit rotund" i, per tant, es tracta d'una línia "que s'aguanta per si sola". D'aquesta manera, el Govern s'estalviarà els 220.000 euros que es preveien en l'adjudicació a Air Nostrum i els destinarà a un nou enllaç amb Palma durant l'estiu del 2025.

La prova pilot d'aquest hivern ha tingut una durada de tretze setmanes amb dues freqüències setmanals i ha comptat amb un total de 2.549 passatgers. En cada vol s'han ofert 72 seients, sumant un total de 3.744 al llarg dels tres mesos. L'ocupació mitjana dels vols ha arribat fins al 70% i el febrer ha estat el mes en què hi ha hagut més demandes arribant a pics d'ocupació de fins al 94%. Vist l'èxit de la connexió, Forné ha posat en relleu que es vol ampliar amb el temps, per la qual cosa s'explorarà tornar a oferir aquest vol entre els mesos de desembre i l'abril de l'any vinent i incloent en el mateix contracte la temporada d'estiu del 2025.

El secretari d'Estat de Transports també ha aprofitat la seva compareixença durant la roda de premsa posterior al consell de ministres per exposar l'estat de la connexió amb Madrid, una línia que durant el primer trimestre del 2024 s'ha incrementat en un 10% pel que fa al nombre de passatgers. Concretament, durant el 2022 hi va haver 40 viatgers de mitjana; durant el 2023 es va baixar fins als 30 i durant aquests primers mesos de l'any s'ha arribat fins als 43.

Malgrat les bones xifres, des del Govern s'ha descartat la possibilitat d'incloure un vol intersetmanal amb la capital espanyola, ja que la idea de l'executiu és posar en marxa més proves pilot amb altres destinacions de curta durada tenint en compte que es tracta d'un element que "ens ha funcionat bé". Amb tot, Forné no ha volgut avançar noves destinacions futures amb les quals es podria enllaçar l'aeroport d'Andorra-la Seu.

Notícies relacionades