Andorra la Vella.- Al llarg del mes d'octubre han entrat al país un total de 672.213 visitants, dels quals 423.191 han estat excursionistes (63%) i 249.022 turistes (37%). Respecte al mes d'octubre de l'any passat, segons publica aquest dijous el departament d'Estadística, el nombre de visitants presenta una variació negativa del 2,9%. Així mateix, el nombre de turistes augmenta un 0,4%, mentre que el nombre d'excursionistes disminueix un 4,8%.
Per país de residència, els visitants espanyols i els visitants francesos, presenten una variació negativa d'un 7,6% i un 2,5% respectivament, mentre que els visitants d'altres procedències, augmenten un 8,9%.
En termes acumulats dels últims dotze mesos, els visitants presenten un augment d'un 2,2% en relació amb el mateix període de l'any anterior. En aquest sentit, tant els turistes com els excursionistes presenten increments del 2,2% i 2,3%, respectivament.
Per país de residència, els visitants d'altres procedències augmenten un 13,5%, seguit dels visitants francesos, que augmenten un 3,1%, mentre que els visitants espanyols disminueixen un 1,9%.
L'acumulat des de principi d'any (YTD) del nombre de visitants-dia, què és la suma dels excursionistes i dels turistes per la pernoctació mitjana, és un 3,2% inferior en relació amb el mateix període referit a l'any anterior.