Divendres 28 de març de 2025
|
09:47 H
Un moment de la reunió del Consell Econòmic i Social de la setmana passada.
Un moment de la reunió del Consell Econòmic i Social de la setmana passada. (Foto: SFG)
Sector públic

Les empreses i entitats que contractin persones sense feina rebran una subvenció un 5,2% superior a l’actual

Un total de 98 persones inscrites al Servei d’Ocupació van accedir a un lloc de treball a través d’algun d’aquests programes l'any passat

Andorra la Vella.- Els programes de millora de l’ocupabilitat, tant del sector públic i les entitats d’iniciativa social, com del foment de la contractació en el sector privat i el de foment de la contractació i formació pràctica en el si de l’empresa dels joves actius que han assolit les competències d’un programa d’inclusió sociolaboral han estat renovats per a aquest 2025 i a més veuran incrementada la seva subvenció. Així, segons ha estat aprovat pel consell de ministres aquest dimecres després d'haver rebut l'aval del Consell Econòmic i Social, les ajudes s'incrementaran en un 5,2%.

El ministre portaveu ha reivindicat que aquest augment representa el doble de l’índex de preus de consum, xifra alineada amb l’augment decretat del salari mínim interprofessional el 2025.

També s'ha aprofitat aquest increment per donar dades de l'any passat. Així, un total de 98 persones inscrites al Servei d’Ocupació van accedir a un lloc de treball a través d’algun d’aquests programes de foment de la contractació. En concret, 57 persones van ser contractades al sector privat (cinc d’elles al programa de joves actius d’entre 16 i 25 anys) i 41 al sector públic.

Els programes de foment de la contractació del sector privat i de foment de la contractació i formació pràctica dels joves actius estableixen una subvenció a les empreses de 352 i 528 euros al mes, respectivament, per cada persona contractada per sis mesos, una xifra que s’incrementa a 528 i 589 euros respectivament els sis mesos següents si es formalitza un contracte indefinit. A més, inclouen formacions gratuïtes i incentius de 500 euros si es contracta més d’una persona per programa o si la persona contractada supera un any de contracte.

Notícies relacionades