Dimecres 30 d'abril de 2025
|
06:30 H
El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, i el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la campanya d'estiu.
El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, i el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, durant la presentació de la campanya d'estiu. (Foto: M. F.)
El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, durant la presentació de la campanya d'estiu al sector.
El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, durant la presentació de la campanya d'estiu al sector. (Foto: M. F.)
Turisme

La campanya d'estiu vol fer augmentar entre un 2 i un 3% els visitants i explora nous mercats

Es destinen a la promoció 2,9 milions, un pressupost superior al del 2024

Andorra la Vella.- Sota el lema 'Eleva la teva experiència' Andorra es promocionarà aquest estiu en fins a quinze països diferents amb la intenció que el volum de visitants augmenti entre un 2 o un 3% respecte de l'any passat. "Estem en unes xifres històriques, assolint al cap de tot l'any 9,6 milions de visitants, dels quals 5,2 milions d'excursionistes i uns quatre milions de turistes, això fa que l'objectiu no és de créixer moltíssim sinó oferir cada vegada més servei, cada vegada que hi hagi més qualitat, que es pugui aplicar un preu mitjà més elevat", ha destacat el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, que també ha manifestat que el pressupost que es destina aquest any a la campanya és de 2,9 milions d'euros, una mica més que el 2024, ja que hi ha el cost de producció de la nova campanya.

El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha posat en relleu durant la presentació de la nova campanya, que s'espera fer servir en els tres anys vinents, que estrena una "nova línia de comunicació" que té com a principal "repte" comunicar de manera diferent, de tal manera que puguin arribar al país turistes "qualitatius" i que s'augmentin les pernoctacions, en definitiva, el que es vol és "elevar la marca Andorra". En aquest sentit, ha incidit en l'oferta, ja que "si tenim un producte millor la comunicació serà més fàcil". "Hi ha un cert paral·lelisme, perquè si tenim una oferta millor, millor comunicació farem", ha resumit Budzaku que ha incidit també en el fet que cal que hi hagi "un equilibri" perquè "tampoc és bo crear una expectativa molt alta i que després no trobis el que penses que trobaràs; això és molt perillós". De totes maneres, ha emfasitzat que en els darrers anys l'oferta del país "ha millorat moltíssim", des de la qualitat dels hotels, fins a la gastronomia i el comerç, passant per la creació de nous atractius com el roc del Quer o el pont Tibetà. En la mateixa línia, el titular de Turisme ha afegit que l'objectiu és que la depesa mitjana dels visitants augmenti, tenint en compte també que la "que es fa al període d'hivern és molt superior a la despesa mitjana que es fa a l'estiu". "El que volem és aconseguir que els turistes d'alta qualitat" també vegin atractiu el país en època estival, ha manifestat. Així, Budzaku ha reivindicat l'oferta existent i el fet que respecte d'altres mercats clàssics "Andorra és un top de lideratge" en tota la varietat d'activitats de les quals es pot gaudir.

La campanya arribarà a una quinzena de països, ja que als nou mercats tradicionals europeus se sumen els Estats Units, el Canadà, Mèxic, Colòmbia i el Brasil, uns turistes que es consideren interessants en aquesta estratègia de buscar el visitant d'alt nivell adquisitiu. El que es desconeix, ha reconegut Budzaku, és quin impacte poden tenir en l'increment global dels visitants perquè el gerent d'Andorra Turisme ha incidit en el fet que tot just són mercats que es comencen a treballar.

Tant Budzaku com Torres han emfasitzat l'aposta pels esdeveniments al llarg de l'estiu, tant culturals com esportius, i també les "aliances estratègiques" amb certes companyies com Disney o Warner. El gerent d'Andorra Turisme també ha detallat que una de les novetats de la campanya d'estiu és que també es comunicarà a través de la televisió en tots els països. "És el punt diferenciador", ha subratllat.

Torres ha recordat que segons l'estudi de càrrega presentat ara fa unes setmanes, hi ha èpoques com els mesos de gener, febrer, març i agost, que són "difícils", ja que hi ha molts visitants, però que en mesos com juny, juliol o setembre encara hi ha capacitat "suficient" per allotjar els turistes. D'aquesta manera, ha defensat que cal recordar que anys enrere l'estiu "era molt complicat" especialment al juliol, i que gràcies a l'aposta pel Cirque du Soleil s'ha aconseguit revertir aquesta situació. En aquest sentit, ha defensat que el que cal és "desestacionalitzar", ja que això també pot ser beneficiós en molts aspectes com per exemple en el fet que els establiments puguin fidelitzar les plantilles.

Notícies relacionades