Dimecres 30 d'abril de 2025
|
10:15 H
El CEO de MoraBanc, Lluís Alsina.
El CEO de MoraBanc, Lluís Alsina. (Foto: MoraBanc Andorra)
Sector financer

El benefici de MoraBanc creix un 12% el 2024 mentre incrementa un 67% els actius sota gestió

Aquest increment reflecteix la solidesa del model de negoci de MoraBanc, que continua apostant per la digitalització, l'expansió internacional i la innovació financera

Andorra la Vella.- MoraBanc tanca un any 2024 de rècord, destacant el seu fort creixement i consolidació als mercats internacionals, especialment l'espanyol amb la compra de la societat de valors Tressis. Aquesta adquisició ha permès que més de la meitat dels recursos gestionats provinguin de les seves filials a Espanya, Suïssa i els Estats Units. L'entitat ha assolit un total de 18.436 milions d'euros en actius sota gestió (AUM), que representa un increment del 67% respecte a l'any anterior. Grup MoraBanc continua consolidant la seva presència en mercats clau, destacant-se per la seva capacitat de diversificació i creixement més enllà d'Andorra.

El benefici de MoraBanc creix un 12% el 2024, arribant als 57,7 milions d'euros. Aquest increment reflecteix la solidesa del model de negoci de MoraBanc, que continua apostant per la digitalització, l'expansió internacional i la innovació financera. Els comptes anuals seran sotmesos a l'aprovació de la Junta General d'Accionistes convocada per al 30 d'abril.

A la vegada, MoraBanc tanca el seu pla estratègic 22-24 amb els objectius superats. En aquests tres anys s'han invertit 30 milions d'euros en projectes que han millorat totes les àrees del Grup i la qualitat del servei al client. Les millores en digitalització han permès un creixement de més del 300% en operativa digital en el darrer trienni. El 2024 ha assolit xifres rècord com superar els 8 milions d'accessos i el milió d'operacions realitzades. Increments que mostren l'acceptació de la banca digital de MoraBanc entre la clientela, que valora un entorn que agilitza les gestions bancàries estalviant-los temps. El compromís del banc amb la innovació s'ha traduït en la introducció de productes que no estaven disponibles a Andorra, com Bizum per a Empreses, Google Pay o l'oferta pionera de serveis relacionats amb actius digitals, sent l'únic banc autoritzat per fer-ho a Andorra.

En l'àmbit internacional, l'expansió del Grup MoraBanc a Espanya ha estat protagonista amb l'entrada en l'accionariat de Tressis, amb l'adquisició del 82,98% del seu capital. També va tancar un acord per la compra del 100% del Banc Europeu de Finances S.A. (BEF) al seu accionista únic, Unicaja S.A. Aquesta operació, encara subjecta a les corresponents aprovacions reguladores, marcarà l'entrada de MoraBanc en el mercat bancari espanyol com a entitat bancària.

Els resultats del 2024 també reflecteixen la millora contínua dels principals indicadors financers. La rendibilitat sobre recursos propis (ROE) ha pujat del 14,17% el 2023 al 15,04% el 2024, al mateix temps que el ROTE puja des del 15,31% al 17,27%, evidenciant l'eficiència del model de negoci de MoraBanc. Alhora, la solvència es manté en nivells elevats, amb un 19,47% (CET1 fully loaded), fet que reforça la solidesa del balanç de l'entitat. La liquiditat (LCR) ha assolit un 301,23% el 2024, cosa que posa de manifest la capacitat de MoraBanc per operar amb un balanç robust i afrontar amb garanties els reptes del mercat. A més, la inversió creditícia ha crescut un 4%, fins als 1.509 milions d'euros, consolidant una cartera de qualitat, amb una ràtio de morositat que ha baixat fins al 2,33%, i reafirmant el compromís del Grup amb el finançament de projectes personals i empresarials.

Notícies relacionades